Guldkantad kväll

Vi smurfar bara runt och myser som mest här hemma och denna Fredag är inget undantag även om middagsmaten blev lite väl guldkantad.  Men de hade rea på närbutiken så vi slog till på havskräftorna från Smögen, wao säger jag.

Bild: På kvällens Fredagskrubb, nykokta Smögenkräftor med tillbehör som Västerbottenostpaj, romsås, limeaioli, sallad och bröd.

Kvällens 2 små tips: Champagnefusket Louis Buillot är så gott att om man inte visste så skulle man tro att det var äkta, 99:-, jag gillar den vita bäst men rosa funkar också. Och så min pappas tips till de små fiskäggen, en liten skvätt konjak, typ en tesked i romen får bort den där lite tjuriga fisksmaken och gör den lite "top of the line".

Ha det som finast...

Kommentarer
Postat av: biibii the svägerska

Såg jättegott ut och vad du är duktig som fixar en sån fin fredagsmiddag, fast det är du ju alltid!!

Massor med kram!!

2011-05-14 @ 08:04:23
Postat av: sweetmama

Mums vilket fredagsmys!!!



Och tack för drycktips. Det ska jag lägga på minnet :)

2011-05-14 @ 12:42:28
URL: http://sweetmama.blogg.se/
Postat av: Lärarinnan

Vilket lyx!

2011-05-14 @ 22:57:37
Postat av: Lotta

Såg mumsigt ut som allt du visar, tack för tipset på fusk skumpan och pimpningen av fiskäggen.

2011-05-15 @ 04:42:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0