Fre... nej Onsdagskväll

Fredagkväll å vilken härlig kväll... Nämen det är ju inte Fredag, men det känns som så. Här har vi grillat tonfisk och ätit den tillsammans med ädelostsmör och stekta päron, låter galet men hela familjen, stor som liten gillade det även om vi alla var aningens skeptiska innan.

Mannen är ute på "kvällspromenad" med nästgårdskompisen och jag håller telefonen varm med mina släktingar, speciellt med morbror som dragit största nitlotten att komma ut till landet först av alla. Vinterns unkna fukt ska ut från skorstenen och huset, mössen skall jagas ut och så vidare. Jag har redan blivit uppdaterad om att första råttan är döööd. Jag är glad att jag inte är först ut på plan att röja undan vintern, men jag kommer snart, på Fredag närmare bestämt å jag längtar...

Bild: På balkongplanteringen, det är tänkt att en klätterväxt (som man inte ser nu) skall snirkla sig runt på spaljen, hoppas det funkar.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Nä fy, det låter inget vidare det där med att jaga möss... bättre att åka dit efter ett par dagar-

Det blir säkert fint där i spaljen!

2011-06-01 @ 23:34:10
URL: http://asassecondtime.blogspot.com/
Postat av: Lotta

Vilken mysig oas, lite växter gör så mycket. Lycka till med råttutrotningen, hahaha.....

2011-06-02 @ 01:24:14
Postat av: biibii the svägerska

Vad fint du har gjort på balkongen! Det kommer att blir jätte mysigt i sommar!

Hoppas du får en mysig helg i stugan mellan allt städande och röjande. Kramis B

2011-06-02 @ 10:11:22
Postat av: mia

Åsa: Mössen hade jagats ut av både morbror och hans katt, en hel del städande blev det dock men det känns bara bra eftersom min mamma inte kan röja lika friskt som jag.



Lotta: :)



biibii: Kram kram

2011-06-07 @ 16:54:53
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0