Hoppas slippa vistas i soprummet

Igår hade vi en mycket trevlig afton med goa vänner på besök.

Snart, om en timme och två minuter beger jag mig ut på gården till bostadsföreningens stora städardag, inte så muntert i detta regntunga väder. Vattendropparna från himlen fruktar jag dock ej, däremot soprummet, är verkligen inte sugen på att svabba i stinkande sopbehållare, blä.
Förutom soprummet så tycker jag att våra fixardagar är rätt så trevliga, kul att umgås med grannarna och höjdpunkten för barnen (och vissa vuxna) är så klart korvgrillningen.

Ha det gott där ute...

Kommentarer
Postat av: Åsa

Låter fint! Vi köper alla tjänster, det skulle aldrig funka här annars. Många tror ju att de bor i hyreslägenhet typ... =/

Hoppas du slapp soprummet!

2010-05-09 @ 15:01:13
URL: http://secondtime.blogg.se/
Postat av: sweetmama

Jag gillar också fixardagarna man lär ju känna sina grannar lite bättre både de som varit med ett tag och de nyinflyttade. Tyvärr har vi ingen förening längre som ordnar med fixardagar.

2010-05-09 @ 20:19:16
URL: http://sweetmama.blogg.se/
Postat av: mia

Åsa: Vi var rätt många och de som smiter undan år efter år lär få veta det från "ordningspoliserna" i grannhuset som bockar av och har närvarolista.



sweetmama: det var snaslöst kallt idag men jag höll mest hus i trappuppgången. Ha de.

2010-05-09 @ 21:27:10
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0