Svininfluensan

Otåligt har jag väntat på besked från Karolinska, Astrid Lindgrens Barnsjukhus om när min son ska få en tid för vaccination mot svininfluensan, han hör till riskgruppen så för oss är det självklart att vaccinera.

Karolinska har inte fått in vaccinet för alla riskgruppsbarn ännu och kanske kan de börja nästa vecka?! Men vårdcentralen har fått in det och idag beger vi oss dit för att sticka femåringen i armen. Jag tycker det är märkligt och dåligt att Sveriges största barnsjukhus inte kan få till utlovad vaccination före vårdcentralerna eller åtminstone hänvisar till de vårdcentraler som hanterar vaccinationen snabbare.

Morgonens gnäll, nu hoppas jag bara att det kommer att gå bra på vårdcentralen, att sonen inte smittas av andra sjuklingar på plats och att vi slipper vänta så länge...

Vårdcentralen nästa...

 



Kommentarer
Postat av: Åsa

hoppas det går fint att ta sprutan!! =)

2009-10-19 @ 11:20:47
URL: http://secondtime.blogg.se/
Postat av: mia

Åsa: tack det gick bra även om det var jobbigt att det gjorde så ont för den lille.

2009-10-19 @ 15:47:49
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0