Sol på burk...

Varje vår/sommarsäsong testar jag ny variant av "sol på burk", brun utan sol, eller så kallad BUS. Med tanke på att jag avskyr BUS-doften, har skräck för att bli Lindsey Lohan orange och att det är svårt att få en jämn färg så kan man ju verkligen undra varför jag så envinst fortsätter testa.

Jag gillar att vara brun men inte att ligga i solen och pressa i timmar (har inte tid och så är det ju numera inte så hälsosamt), benen är största problemområdet eftersom de envisas med att behålla vinterns blågrå ton, så därför plågar jag mig med BUS-krämer.
Nu har jag testat Biotherms Bus Gelé för benen, det doftar som en blandning av lätt BUS och sol, ganska lätt att få jämn färg och hysteriskt orange blir det inte heller, så en OK BUS. Nu en dusch, BUS och därefter sol på TV i form av Robinson.

Har ni någon favorit BUS får ni gärna meddela sort:)

Kommentarer
Postat av: sweetmama

Jag gillar Dove och Aco sol-lotion Man får inga linjer om man råkar smörja fel och färgen smyger sig fram som en riktigt solbränna.

De doftar helt ok och känns inte kladdiga.

2009-05-03 @ 13:28:49
URL: http://sweetmama.blogg.se/
Postat av: mia

sweetmama: Tackar för tips, ha de.

2009-05-03 @ 13:50:30
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/
Postat av: Lärarinnan

Jag har faktiskt inte använt brun utan sol-produkter sedan skolavslutningen i nian. Nya vita kläder och orange fötter och handflator. Fiiiiint...

2009-05-03 @ 17:51:17
Postat av: mia

Lärarinnan: Haha ja men du jag lovar att BUS-krämerna har uppgraderats en aning sedan den den morotstiden, ingen hit:)))

2009-05-04 @ 10:34:15
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0