Tidig morgon i södra Stockholm

Snusen var slut och det föll på mig att införskaffa sådant livsviktigt denna tidiga morgon, hela familjen är fortfarande hemma och mannen har visst blivit sämre igen.
Jag cyklade till macken där det var fullt av byggarbetare som medans de mumsade mackor övade på att säga Onsdag och Torsdag.

-Joooonsdjag
-Nej! Tjooooorsdjag!
-Jajajaja! Joooonsdjag och Tjoooorsdjag!


Helt underbart tycker jag, drog mig kvar en stund och lyssnade, de var glada, åt sin frukost ståendes vid mackens två bord, de skrattade och verkade ha det bra. Undrar om de har det lika bra på byggarbetsplatsen, tveksamt men man kan ju alltid hoppas.

Det är kyligt i luften men det känns att våren är på väg. Till helgen är jag på topp igen, då har jag bett om en heldag för mig själv, min bättre hälft knorrade en aning vilket resulterar i att jag inte kommer att be, nej på Löööödjag kräver jag en heldag bara för mig själv...

Kommentarer
Postat av: Anna

Det behöver man ha ibland =)

Mannen min ska på herrmiddag + att han jobbar helg så han ser jag inte på lördag men det ska jag nog överleva ;o)

2009-03-19 @ 09:45:05
URL: http://stargirl.webblogg.se/
Postat av: mia dh

Anna: Ja verkligen, ha de å du överlever nog lördagen, hyr film, poppa och krydda:)

2009-03-19 @ 10:12:43
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/
Postat av: Åsa.S

Hahahahahaha.... byggnadsarbetare alltså...



Ha en fin dag!

2009-03-19 @ 10:28:24
URL: http://glansigyta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0