"dyrt att ringa"

Min morfar fyller år idag, jag ringde och gratuelerade honom. Han har sina pigga dagar och så mindre pigga. Idag hade han tid att prata lite i alla fall men fick bråttom när jag påminde honom om att det är i Stockholm jag bor.

-Ja men jäklar då jäll he å int tala se läääng så he int vål se dyyyyyyyrt. (-Ja jäklar men då ska vi inte prata så länge så att det inte blir så dyrt).

Spelar ingen roll att jag säger att det inte alls är dyrare att ringa från Stockholm, bara att fatta sig kort och säga det viktigaste. Detta är en standard kommentar från goaste morfar som han har kört med länge.
Grattis morfar...

Kommentarer
Postat av: fia

vilken go komentar din morfar hade tycker jag ,det är mysigt med en morfar , jag märker det på mina egna barn nu ,önskar dig en trevlig dag.

2008-10-22 @ 16:47:52
URL: http://ajaxen.blogg.se/
Postat av: VintageRetroPrinsessa

hahahhahah mys morfarn ;) med charm dialekten ;)

det e på a åk på ba ;)



Kram på re

2008-10-22 @ 18:19:27
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: tindra

Haha vad sött :)

by the way vad jag garva åt din kommentar på delindas blogg ang. twins..haha klockren!

/Delindas little sister

2008-10-22 @ 19:50:25
URL: http://tindra83.webblogg.se/
Postat av: mia dh

fia: Ja han kämpar på lilla morfar.



VintageRetroPrinsessa: Yes, hans dialekt är så go, kram på dej med.



tindra: Hehe ja men då hade jag ju rätt, guh vad lika ni är varandra:))))

2008-10-23 @ 09:18:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0