väderhets

Det har pågått väderhets i min närhet denna vecka. Kommentarer gällande väder och vind har flödat, "sämre till helgen, synd att vi inte kommer att kunna bada för att det kommer att regna, typiskt att det ska bli dåligt väder bara för att det är helg" osv.

Jag som ibland är en riktig "ordbajsare" tar oftast en prognos för vad ordets egentliga betydelse innebär, alltså att en prognos ett "förutspått händelseförlopp".
Jag tror inte på att någon till fullo kan förutspå ett händelseförlopp, vare sig spåtanter eller vädergubbar och tar därför även som oftast väderprognoserna med en nypa salt.
Vanligtvis ja, för denna morgon skulle jag istället för att vakna upp i den egna lägenheten ha ätit frukost med SkärgårdsCilla på hennes veranda vid havet i Stockholms skärgård. Jag skulle ha tagit på mig den för stora illoranga bikinin, solat och kanske till och med badat ute för första gången i år. Jag skulle ha spanat efter orm i vassen, blivit bjuden på god middag och tagit mig ett gott glas vin på verandan och sett solen gå ned om kvällen.

Jo det skulle jag om det inte vore så att väderhetsen även påverkat mig. Jag tackade igår nämligen nej till helgen i skärgården eftersom jag så innerligt önskade mig ett perfekt väder när jag äntligen skulle bege mig dit. Så här sitter jag nu, i stan, i lägenheten och inte syns ett endaste moln på himmlen.
Jag känner mig en aningens korkad och skulle ha gjort som jag vanligtvis brukar, skitit i väderspådomar och dragit iväg ut till Skärgården. SMHI suger, ja jag skyller på SMHI så känns allt lite bättre...

Men jag deppar inte, gomorron därute:)

Bild: På dagens väder utanför mitt hus och enligt SMHI

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0