omvänd lappsjuka

image1427
Den omvända lappsjukan har avtagit lite men bara lite. Jag hade så gärna idag trängts på gågatan i stan där alla går så långsamt att man näst intill står stilla, där man alltid träffar någon man känner vid en ingång till en affär och bara måste stanna precis där och stoppa upp för alla som vill in och ut. 
Jag hade inte tackat nej till att sitta och äta Sveriges godaste mjukglass (vanilj/blåbär från Frasses) och samtidigt spanat in folk man känner igen. Jag skulle ha kunnat tända en majbrasa i mammas stuga, gosat längre med Elicia och skvallra en stund med hennes mamma. Tiden i hemstaden var alldeles för kort, men vi ska ju dit igen om inte så fasligt länge.

Nu ska jag fortsätta beta av min "monsterlista", tvätta står närmast på tur.

Godmorgon på er, läget?

Kommentarer
Postat av: Nettan

Monsterlistor är inte kul, speciellt när man inser att man inte har planerat in alla måsten utan tappat bort några (som jag gjort).
Hoppas att ni får en härlig valborg!

2008-04-30 @ 10:09:26
URL: http://www.reflektioner.org
Postat av: Zäta

Jag kom just på varför jag inte har så bra koll på mitt liv alla gånger. Jag brukar nämligen inte planera in några måsten, utan i stället bara det som är roligt. I min kalender står det bara om födelsedagar, kalas och andra roligheter. Måste-listan dyker ibland upp i huvudet, men jag är ganska duktig på att förtränga..

Hoppas att du får en fin Valborgshelg och att du hinner med det du vill få gjort innan det är dags att ge sig ut och majja.

Kramar
Zäta

2008-04-30 @ 10:58:56
URL: http://blogg.zettervall.se
Postat av: Liza

visst är det umeå du skriver om? jag älskar den staden. skulle hemskt gärna vilja flytta dit. min sambo bodde där i två år för att ahn pluggade till polis. han är hemma nu, sedan ett år tillbaka. under de två åren han bodde i umeå så bodde jag i linköping. det var lite jobbig tid. men det var så härligt att komma upp till honom på små mini semestrar. jag älskar att gå till News och att gå in på Up2, älskar den där väskaffären med cosmo-väskor, pilgrimsbutiken, nicole, älskar maten på restaraung victor. helt underbart. älskade mina vinterpromenader runt nydalasjön när solen glittrade i snön. åhhh, jag vill flytta dit och öppna en Face Stockholm butik, för det skulle gå som smör i solsken tror jag. aja, jag får nog fortsätta drömma för sambon vill inte tillbaka upp dit. *snyft*
ha en underbar dag...//Liza

2008-04-30 @ 11:11:49
URL: http://teddybella.blogg.se
Postat av: mia dh

nettan: Jag är helt ny på listfronten och blir bara smått stressad av systemmet, får se om jag fortsätter med detta.

Zäta: Men så är jag med egentligen, detta är en för mig "nymodighet", får se om den får stanna kvar.

Liza: Ja visst är det Umeå, vi har all vår släkt där, minnen och några vänner så staden ligger oss varmt om hjärtat.

2008-04-30 @ 19:38:08
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se
Postat av: Blingbling

Åååh jag växte upp vid Umeälvens strand.

2008-05-02 @ 12:48:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0