hur gör man?


Så fort jag slängde ned kycklingen i wokpannan kom jag ihåg varför det var så länge sedan jag wokade...
För att jag inte kan helt enkel, vet inte vad jag gör för fel? Kanske att jag har för mycket i pannan, ingen aning. Istället för några snabba rykande wokminuter blev allt ett enda slabbigt långkok. Förvisso inget fel på smaken men nästa gång slänger jag ned allt i en vanlig gryta och kokar skiten, jag blir sur när det inte går som jag tänkt och helt seriöst, jag ska aldrig woka igen. Eller så väntar jag väl så länge att jag glömt hur kass jag är på denna kokkonst...

Kommentarer
Postat av: Milla

Denna wokarkonst har jag aldrig heller lyckats med, krispiga grönsaker blir liksom kokta... och otaliga pannor har blivit för heta och blir snea och vinda. MEN sedan jag fått en induktionshäll så är det TOPPEN att steka och typ woka, för värmen hänger med på ett helt annat sätt. Det är väl inte så konstigt att de använder gasspis på mitt favvoställe Spicy Hot .... Så kan du få induktionshäll i ert nya boende, TA DET!

2007-09-26 @ 11:14:03
URL: http://millaflower.blogspot.com
Postat av: Åsa.S

Det såg väldigt gott ut i alla fall!
Ha en fin dag!

2007-09-26 @ 11:27:08
URL: http://glansigyta.blogg.se
Postat av: Louise

Antagligen har du för låg värme. Du ska ha absolut högsta värme på plattan och låta pannan stå ett tag så att den blir riktig het. Sen har du alla grönsaker färdighackade och lägger i efter hand.
Min mix:
1. Lite olja med thailändska currypasta.
2. Strimlade morötter
3. Kycklingbitar
4. Champinjoner
5. Rödlök
6. Paprika
Klart! Igår gjorde jag en sås på matlagningsyoghurt med vitlök och färsk riven ingefära till.

2007-09-26 @ 12:58:42
URL: http://louraverise.blogspot.com
Postat av: jessica

Men det ser jättegott ut ju!!

2007-09-26 @ 15:41:12
URL: http://detvitahuset.blogspot.com
Postat av: Linda

Just kyckling kan bli lite slabbig om den inte är tinad helt.

2007-09-28 @ 13:24:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0