Hjältar finns

125198-43 Bild: www.dn.se

Vilken hjälte, han vill inte veta av någon hjältestatus själv men det kommer man inte ifrån när man räddat 7 personer ur stormande hav. Det känns tryggt att veta att det finns duktiga proffsiga livräddare i vårt avlånga land.  Bravo...
tankarna går dock till de 2 som inte klarade sig.

Här hemma hos mig har jag 2 alldeles egna hjältar, lillhjälten som bara är 2 men som är världens bästa kämpe. Och så min stora älsklingshjälte som bla räddade en man som låg på tunnelbanespåret när tåget kom i rusande fart och hjälpte en tjej som antastades på tunnelbanan när ingen annan i vagnen lyfte ett finger till hjälp. Skäms på er alla andra i den t-banevagnen, om vi hjälper varandra kan Stockholm bli en tryggare plats att bo på.

Solen skiner i Stockholm idag, härligt, en kopp kaffe till sedan ska den lille & jag leka som galningar med traktor, anka & herr björn..

Kommentarer
Postat av: Erika

Hurra för alla hjältar! De behövs verkligen..

2006-11-06 @ 19:56:49
URL: http://erecas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0