I väntan på våren

Godmorgon där ute, här vaknades det som vanligt tidigt värre om än med en aning sovmorgon (till 07.45 i alla fall). Jag har den senaste tiden varit tröttare än tröttast och varje morgon känt att denna orkar jag verkligen inte kliva upp, men som ett mirakel efter andra koppen kaffe vaknar den sega kroppen till liv. Nu pigg och redo att göra Lördagen till en tipptoppdag.

Och så det här med längtan efter våren och visst ser jag också fram mot att det ska bli vår men jag gillar att vara här och nu, att bara genomlida en årstid för att sukta efter vår och värme är inte min grej. Nu är jag inne i en period av kreaktivitet, vill skapa, inreda fixa och trixa.
Just nu spånar jag på en fondvägg i köket, tapeter randiga på tvären, vad tror ni om det?

Kommentarer
Postat av: Zäta

Järnbrist?



Tvärrandigt låter spännande.

2011-01-15 @ 17:31:03
URL: http://blogg.zettervall.se
Postat av: mia

Zäta: Hmm hoppas inte det, randigt får det bli.

2011-01-17 @ 18:04:00
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0