Ljuvliga Fredag

Halleluja för Fredag och i vanlig ordning har vi haft en riktigt nice middagsmeny denna afton. Inga bilder på maten denna gång men vi åt marulk allá halvåttahosmig, inte exakt efter receptet, vinmoset hoppade vi men himmel så gott, älskar marulk.

Det blir alltid så här om Fredagarna, vi äter, myser, ser på TV eller spelar spel och äter snacks hela familjen. Sedan när världens goaste busunge gått och nannat pratar jag med min pappa (som även han fastnade för vinnarmenyn med marulk), mannen med en bror eller en kompis i telefonen och sedan surrar vi, jag och mannen om allt och ingenting. Så har det blivit nästan varje Fredag och jag gillar det så pass att jag inte gärna drar mig ut någon annanstans just denna kväll. Om fredagarna är jag en hemmanörd helt enkelt.

Ni då? vad pysslar ni med om Fredagarna?

Bild: Jo det finns ett ställe där jag gärna skulle vilja vara ikväll, i mammas stuga i Norrland, mostrar och morbröder är där ikväll, längtar tillbaka, finaste stället jag vet.

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Men så härligt. Jag minns härliga middagar hos er men jag förstår att du längtar upp till norrland och norrland saknar er. Kram

2010-09-18 @ 00:02:31
URL: http://mammaamu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0