Rikt litet svin


Är så glad att den lille är på bättringsvägen, fortfarande feber och grymt förkyld men ändå piggare för var dag. Själv känner jag mig lite smårisig och trött men planerar en kupp i morgon.

Just nu vaccineras riskgrupper, gravida och vårdpersonal mot svininfluensan. Sonen är redan vaccinerad och jag vill själv göra det fortare än fortast. Eftersom att jag är anhörigvårdare till min lille gosse så tänker jag försöka snika till mig en spruta i morgon, återkommer om jag lyckas.

Biverkningar oroar jag mig inte det minsta för, tycker det känns toppen att erbjudas gratis vaccin, svinbra att slippa bli långvarigt sängliggandes och samtidigt inte kunna smitta någon stackare som kanske klarar svinisen mindre bra. Upp till var hur man vill göra men kan samtidigt inte låta bli att tycka att det är en aningens slött att låta bli.

Bild: På sonens spargris som även har en bror som är blå men inte lika tung...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0