fredagssnurr

Oj vad denna vecka ha gått fort, redan fredag, bästa dagen som jag vanligtvis brukar längta efter är nu bara här. Denna helg skall det shoppas presenter och så ska jag pyssla med sådant som jag vanligtvis inte gör så ofta-baka.
Hade inte tänkt köra en Filippa Reinfeldt (plocka upp ur köpta påsen, lägga på fat och låtsas att jag bakat själv) nästa helg. Inte för att det på något vis är fel på köpt fika men jag brukar baka till kalas i alla fall, bullar, moccarutor och några småkakor. Min mormor var fenomenal på att baka kakor. När hon gick bort efterlyste jag hennes kakreceptgömma, dessvärre gick den inte att hitta eller så fanns där ingen. Hon var duktig på allt som hade med bak och mat att göra, det är snart tre år sedan hon gick bort och nu fick jag ett il av saknad efter mormor...

Och oj vad snurrigt babbligt det blev här nu då Fredag- Filippa Reinfeldt-baka-kakor-mormor-godmorgon, äh
Godmorgon på er alla...

Kommentarer
Postat av: gerda

Det blir godare att baka om man kan baka...jag är medioker på att baka men försöker..:) Kladdkaka fixar jag lätt!!
Bullmormor finns snart inte lägre. Hon som bakar bullar, kakor och fixar och myser med alla barn...
Nu är det mys, aktivitet och restaurang som gäller med mormor. Jag köper gärna men vill gärna ha lite bakdoft hemma - det är ju så hemtrevligt!! Ha en bra helg och lyck till med storbaket!!!

2007-09-28 @ 11:24:25
URL: http://gerdas.blogg.se
Postat av: mia dh

gerda: Tackar det behövs:)

2007-09-28 @ 17:18:59
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0