iskall smothie

125198-727
Mysfrukost tillsammans med sonen, kaffe och inga måsten (nästan) denna dag. Igår lyckades jag som bestämt få i mig hyffsat med vatten och mumsade nyttig mat. Lägga mig tidigt var dock alldeles omöjligt men jag slapp i alla fall mardrömmar efter filmen, har sovit riktigt gott trots att kvällen avslutades med "slaktarfilm".

Gårdagens smothie var den godaste på länge. Frysta blåbär, en halv banan, osötad apelsinjuice, lite mjölk och blandad fryst frukt köpt på ICA. Frysta blåbär är ett stående inlag bara för att jag har så sanslöst mycket blåbär i min frys. Min mor och även makens är duktiga på att plocka och dela med sig, själv älskar jag blåbärspaj men det kan man ju inte äta varje dag.

Kommentarer
Postat av: Lärarinnan

Du är väldigt bra på att inspirera folk! Jag tänkte att "det var värst vad hon gör smoothies hela tiden"! Eftersom vi har en stor liten kille som inte vill äta frukost testade vi att göra en idag - och det är ju jättegott (tycker både stora och små...)!
Sedan har även jag börjat ta mig ut för att gå om kvällarna. Några 100 m jogging kan det väl bli, men kondisen är inte bäst. Gick förbi SATS för att höra deras priser och de är ju helt galna! Nä, bättre att gå ut wogga då. Ha! Ett nytt ord: walk + jogga!
Vi ses på fredag om inte förr!

2007-07-31 @ 16:36:14
Postat av: mia dh

Lärarinnan: Haha va bra:)Wogging gillar jag är väl precis vad jag sysslat med även om jag kommit upp lite i tempo (men bara lite).
Ja jag håller tummarna gällande fredag, liten har blivit lite krasslig men hoppas på att det ska gå över fortare än fortast.

2007-07-31 @ 23:24:42
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0