handtag, famntag, klapp eller..

Bild: Googlad
Waooo vilken sovmorgon, 9.00! Rekord, sonen är på soligaste humöret och jag dricker gokaffe och funderar på vad vi ska hitta på idag. Solen skiner även utomhus och på TV spelar Sahara hotnights, jag gillar de där norrlandstjejerna, dom är duktiga och jag tycker det är roligt när det går bra för folk.

Kramar har jag tänkt på, jag gillar att krama dem som jag känner men jag undrar verkligen vart det gamla handslaget vid hälsning tog vägen. Jag tycker det känns jättemärkligt att krama helt okända eller någon jag träffat som hastigast en eller två gånger. Jag är varken stel, pryd eller snål på kramar men det känns bara inte bekvämt helt enkelt.

Hur ska man kramas då med folk man inte känner? Klappa lite lätt på axeln, hålla så lamt och löst som bara går så att det blir som en slags luftkram eller ska man ta i ordentligt för att visa att man verkligen är en kramare...

Vet du hur du kramas? Kramar du okända?



Kommentarer
Postat av: Sara

Om jag nu måste krama någon jag inte känner så speciellt bra så brukar det oftast bli en lätt och snabb kram.

2007-04-22 @ 10:18:32
URL: http://issm87.wordpress.com
Postat av: nollattan

egentligen ogillar jag kramkulturen i sverige. särskilt om man ska till och från en fest. Vaddå krama alla!? jag gillar att ge en kram till närstående vänner, that's all.

2007-04-22 @ 11:05:55
Postat av: leopardia

jag har upptäckt att jag sällan kramas. dvs när nån kramar mig så lutar jag mig fram och blir kramad, men det är sällan som jag lyfter armarna och kramar tillbaks... varför vet jag inte...

2007-04-23 @ 00:02:47
URL: http://leopardia.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0