Hemma


Tiden går fort, vi har nu bott här i Norrland ett år och några dagar. Ett omtumlande år med så galet mycket nytt för hela familjen. 
Tuffast har det varit för 10-åringen som fick lämna allt han var van vid, bästisen, klasskompisarna, skolan och andra viktiga personer som följt honom genom hela livet. 

Tvåan som snart blir tre är lyckligt omedveten om alla utmaningar och prövningar som familjen gått igenom som hemvändare, husägare, nyinflyttade, nyanställda. Omedveten om saknaden av kära vänner och allt som vi var vana vid.

Om jag själv bortser från det som varit körigt för familjen detta år och bara reflekterar återflytten utifrån mitt eget perspektiv så har det från dag ett känts så rätt. 
Jag blir lycklig bara av att gå ut och andas, här doftar det hemma vart än jag går. Det är en märklig känsla, eftersom jag aldrig vantrivdes i huvudstaden som jag levt i över 20 år. Något har dock alltid fattats mig och jag kunde aldrig få grepp om vad.

Samma dag som jag satte nyckeln i låset på Norrlandsvillan, kände doften utomhus och såg solen gå ned för dryga året sedan så förstod jag vad som saknats... Känslan av att vara "hemma".  

Jag är hemma nu och är så lycklig över det. Det är här jag vill leva, älska, bara vara och bli riktigt gammal💜





Kommentarer
Postat av: Zäta

Så härligt att höra!

2015-10-19 @ 11:38:53
URL: http://blogg.zettervall.se
Postat av: TheSvägerska

Å vi är så väldans glada att ni har flyttat hem igen! Kram på bästa du!

2015-12-09 @ 10:46:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0