Piss

Idag har jag en sämre dag, känner mig ledsen och eländig. Vårt liv har kommit att granskas under lupp, just nu ifrågasätts alla tidigare beslut som Försäkringskassan i Stockholm beviljat.
 
Detta tröttar ut mig enormt mycket, dock inte förvånande eftersom inget är enkelt i försäkringskassans värld.
 
Vi begåvades med ett väldigt sjukt och funktionshindrat barn och fick för tio år sedan hjälp av sjukhuset att fylla i alla ansökningar och papper för att vi skulle kunna ta med detta barn hem. Därefter har försäkringskassan gjort uppföljande kontroller och utredningar. Efter samtal med FK innan flytt meddelades det mig glatt att alla beslut följer med oavsett var man flyttar inom riket, inga svårigheter eller krångel. 
 
Här i Norrland arbetar man annorlunda säger man nu, detta trots att myndigheten är statlig och skall vara likriktad, det skall alltså ej vara enklare eller svårare att vara funktionshindrad beroende på vilken stad man bor i. Självklart kan tyckas men så fungerar det alltså inte i verkligheten.
 
Jag skulle kunna kapa av mig en arm eller en fot för att slippa ha assistenter i mitt eget hem. Och jag slutar aldrig drömma om att det en dag blir så pass bra att vi bara kan vara vi, utan obehöriga i vårt hem. Nu är vi inte där, kanske den dagen aldrig kommer och jag tycker bara att det är så jävla pissigt att jag, min man och min funktionshindrade son ska behöva känna oss som kriminella parasiter för att vi måste ansöka om hjälp vi egentligen aldrig önskat men måste ha för att överleva.
 
Jag skriver av mig här, låter det stanna så, berättar inte för någon, orkar inte, biter ihop, blundar och försöker att inte bryta samman. Nu kurar jag ihop hos min mor.
Jag fokuserar på det positiva, att vi bor här i Norrland, att vi snart flyttar in i huset och att jag aldrig någonsin kommer att flytta någonstans igen❤️❤️❤️
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0