Vilken underbar midsommar

Både jag och sonen var aningens skeptiska till att strunta i traditionen och inte fira midsommar i min mors stuga i norrrland.
Men det blev ju en helt fantastisk dag och kväll här i Stockholm hos vännerna på deras gård ute i solen. God mat och glada vuxna och barn. Faktiskt den bästa midsommarafton på mycket länge, fast det tänker jag så klart inte berätta för min kära mamma som säkerligen kände sig ensam i stugan detta år.
Vädret var underbart och vännerna likaså, guh vad jag har saknat dem allihop, mest min fina, fina vän A-M. Ska aldrig stänga in mig och hålla mig undan dig igen.
Tusen tack för en perfekt dag och kväll.
Idag var det jag som var piggast i familjen, så sugen på frukost, väntade och väntade och till slut vaknade sonen efter en rekordsovmorgon fram till tio. Mannen masade sig upp han med och vi mumsade frukost tillsammans.
Nu regar det en aning, allt är stängt, jag känner mig rastlös och vill hitta på något, vi får väl se vad det blir... Ha det gott där ute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0