Släng i vad du har

Mannen är på party med jobbet och jag och gossen har myst här hemma. Lagade en himla god och snabblagad pastagratäng som jag garanterat kommer att göra fler gånger. Det blev mycket mat och sonen som har specialbarnvakt hela dagen och kvällen i morgon (för vi vuxna ska smita iväg på kalas) vill bjuda henne på detta. Går fint det, säkert ännu  godare i morgon.

Kokt pasta
Rökt fläskfilé (kassler eller korv borde funka lika bra om man hellre vill ha det)
Fetaost
Oliver
Körsbärstomater
(vi chansar, struntar i ehec & hoppas vi överlever)
Bechamelsås med lite grädde och några droppar tryffelolja
Salt å peppar
Riven ost
på toppen

Blanda allt i smörad form å så in i ugnen i 200° i ca 20 schnabba minuter, klart.

Ha det gott och i morgon innan vi åker (om vi nu verkligen kommer iväg) så ska jag bekänna en stor synd...

Kommentarer
Postat av: Åsa

Det där lät gott!

och spännande cliffhanger där med synden... Hmmm... Vad kan det vara? Jag tippar på att du shoppat något dyrt. Kanske ett par skor?



Kramis!

2011-06-17 @ 23:28:08
URL: http://asassecondtime.blogspot.com/
Postat av: biibii the svägerska

Hoppas att ni får en trevlig kväll!! Kramii

2011-06-18 @ 10:49:18
URL: http://bumblebeezz.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åsa: Du är inte helt fel ute, inget dyrt dock.



Biibii: Puss på dig, tänkte faktiskt ringa dig alldeles strax.

2011-06-18 @ 16:16:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0