Poppismössan


Poppismössan från HPI of sweden är på väg till min mamma i Norrland, jag och sonen hade en minst sagt rolig stund när vi shoppade loss på Amoress här om dagen.

Sonen tycker nämligen att det vackraste som finns är tjejer klädda i päls. Väl i pälsbutiken fick blonda butiksbiträdet reda på detta, tog på sig en svallande aprikos päls och sonen blev för första gången helt tyst.
Han backade med rullstolen mot utgången och blev till och med blyg (något som inte heller hör till vanligheterna) och sade inte ett ord under hela vistelsen i butiken.

Efteråt konstaterade han att pälstjejen var den vackraste han någonsin sett men att jag inte fick skvallra om detta, jag kan dock inte låta bli att skvallra bara för att jag finner denna något märkliga hang up riktigt rolig speciellt med tanke på att barnet bara är 6 år.

Ha det gott där ute

Kommentarer
Postat av: Biibii

Han är då helt underbar!! Ni får besöka den butiken fler ggr !! Ha bästa dagen!!

2011-01-20 @ 10:24:04
Postat av: Lotta

Låter som att hans mamma får ta och skaffa sig en päls oxå.

Vilken tur att ni båda hittade era "östermalmsmössor" till slut, ska nog prova en själv i någon ljus färg.

2011-01-20 @ 10:38:53
Postat av: sweetmama

Du har en son med öga för DET lilla extra helt enkelt :)

Han vet hur han ska charma och kommer att charma så tjejerna faller pladask !

2011-01-20 @ 12:59:02
URL: http://sweetmama.blogg.se/
Postat av: Milla

Det är en fin mössa och det är kul att det kommit så mycket värmande mössor i vinter, supercoolt. Min mans öronlappsmössa har blivit modern!

Dock önskar jag att alla kunde tänka ett litet steg till och se vad den pälsbollen är gjort av på HPI mössan,dvs färgad blåräv. Denna räv är fridlyst i Sverige, hotad i många andra länder och troligen tas dessa pälsbollar av uppfödda rävar i bur. Kanske vore bättre om de använda fuskpäls, när det bara är utseendet det handlar om. USch vad tråkig jag lät nu! Härlig son du har i alla fall som har ett öga för det lilla extra ;=) KRAM Milla

2011-01-20 @ 15:44:01
URL: http://millaflower.blogspot.com
Postat av: mia

Biibii: Kram å ha det toppen i Åre



Lotta: Nope ingen päls här än så länge



sweetmama: Hehe



Milla: Jag vet och håller med samtidigt som det även är lika illa för många djur där djurhållningen inte heller är vidare trevlig, vars kött vi äter eller skinn vi använder till skor etc.

Kram

2011-01-20 @ 17:11:20
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/
Postat av: vintageRetroPrinsessa

Bra smak mamma din har :)

Fin var mössan :)



Ha det finast

2011-01-20 @ 17:58:50
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: Catrin

Hihi, söta sonen. :)

Kram

2011-01-20 @ 19:06:17
URL: http://vardagstrall.wordpress.com/
Postat av: Lärarinnan

Åh vad roligt! Du skulle ha fotat pälsprinsessan.

2011-01-22 @ 11:39:32
Postat av: Elisabeth

Men har lilleman blivit kär?:)

2011-01-22 @ 14:23:22
URL: http://mammaamu.blogg.se/
Postat av: mia

Vrp: Ja visst har hon.



Catrin: :)



Lärarinnan: Ja det skulle jag, hade lätt blivit en idolbild här hemma.



Elisabeth: Ta på dig en päls så blir han kär i dig med.

2011-01-28 @ 22:47:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0