Östermalms mössa, yada, yada

Det må vara mycket "trams" här på bloggen, om det perfekta läppstiftet, favoritskorna, väskan som jag snöat in mig på, de perfekta Fredagsmiddagarna och så vidare, en hel del lullull.

Jag vill bara påminna om att mitt liv på intet sätt bara består av rosa skimmer och ytliga ting. Att vara mor till en underbar son med funktionshinder är en livslång kamp i uppförsbacke. Bloggandet om diverse ting utan större djup började för några år sedan när allt var som jobbigast och det har hjälpt mig en aning att lyfta tankar från tyngre göromål.

I vår familj kan vi inte göra allt som alla andra, vi kan inte åka på långsemester till fjärran land, ligga och lapa sol en hel dag på stranden, inte åka på skidsemester, störta i svindlande fart nedför backarna och sippa varm dryck på afterski. Nej det kan vi inte men vi kan mycket annat och allt som inte går gör vi ändå men på lite annat vis.

Sonen är min hjälte, min fighter och han är så lättsam på många vis, men ibland måste vi påminna omgivningen om det som inte är lika lätt.
Som kommande vecka när vi ska ha möte med hela skolledningen för att resursen på skolan inte riktigt räcker till. Många tuffa möten, många kamper och orosmoment kommer hela tiden att följa oss, livet ut.

Ibland kan jag förundras över hur många som helt verkar sakna insikt om hur bra och enkelt de faktiskt har det, det är dock inte min uppgift att påminna om sådant, likväl som det inte är någon annans uppgift att förringa de tuffa livsåtaganden som vi har i vår familj.

Vi kämpar vidare som alltid och nu ska jag och sonen in till stan och köpa en "Östermalmsmössa" på NK till min mamma som också hon tycker att ytliga ting kan pigga upp en ibland trist och grå vardag.

Ha det fint där ute och ta hand om varandra...

Kommentarer
Postat av: Lotta

Bra skrivet! Men samtidigt lite sorgligt att behöva påminna om att även ditt liv har olika lager, som allas nog har mer eller mindre.

Lycka till på skolmötet i morgon, tänker på er och håller tummarna.

Måste bara fråga vad en "Östermalmsmössa" är för något, syrran bor vid fältöversten så dit åker jag alltid vid mina Sthlms besök men kan inte för livet komma på vad du menar.

2011-01-17 @ 02:05:21
Postat av: Biibii

Lycka till på mötet, ni är så bra på att berätta och få fram det som är viktigt. Håller tummarna att alla förstår. Mången kram från Svägerskan.

2011-01-17 @ 12:28:27
Postat av: mammaxtre

Jag håller tummarna för att mötet skall gå bra och att du blir lyssnad på. Inlägget du bjuder oss på är väldigt klokt och insiktsfullt.



Klart du ska köpa mössan :-)

2011-01-17 @ 16:32:25
URL: http://mammaxtre.blogg.se/
Postat av: sweetmama

Att livet ibland är en kamp för er familj har jag full förståelse för. Men jag är så imponerad av att jag sällan hör dig klaga. För du skulle säkert kunna skriva hur mycket helst här på bloggen om snödrivor som är ivägen för er och en massa annat.

Kram till dig en kämpande stark och poositiv mamma är vad du är !

2011-01-17 @ 16:36:37
URL: http://sweetmama.blogg.se/
Postat av: mia

Lotta: Tackar för tummållning och jag har gjort ett alldeles eget inlägg om Östermalmsmössan som nu kommit att bli ett mindre projekt, dock ett rätt så lustigt sådant.



Biibii: Tackar, det behövs i uppförsbacken.



mammaxtre: Tack och mössan var till min kära mor som dock får klara sig uten ett tag till eftersom de var tvärslut överallt.



sweetmama: Ja visst skulle jag kunna bjuda på gnäll här i bloggen så det svämmar över men det är inte riktigt min stil. Jag har själv svårt för bloggar där det bara skrivs om sjukdomar och elände, man blir så trött av att läsa ledsamheter hela tiden.

Kram på dig sweetmama.

2011-01-17 @ 18:01:14
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/
Postat av: Jakubagathe

Looks good! Many thanks, Thanks much!

2012-01-12 @ 11:42:39
URL: http://jakubagathe.blogbow.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0