Liljekonvaljer


Svårt att lyckas få in några blogginlägg, vi passar mest på att ha trevligt utomhus när vädret visar sig från sin bästa sida. Idag har det varit avslutning på sonens habiliteringsbad, han har blivit så duktig även om han mest trotsade denna eftermiddag och bara ville dyka under vattnet.

Efteråt blev det en snabb middag på IKEA och jag blev några värmeljus rikare, ros och liljekonvaljdoft. Jag har gillat doften av liljekonvaljer sedan jag var liten, tänker på mormor, minns när vi plockade dem varje vår i den branta sluttningen ovanför gamla huset där mormor bodde som liten. Saknar både mormor och morfar och har  har rätt så svårt att riktigt känna att de inte finns kvar längre. Men som jag sade till min mamma för någon dag sedan, de finns alltid med, i alla möjliga minnen, som till exempel ikväll bland liljekonvaljdoftande värmeljus i ett varuhus som ingen av mina morföräldrar någonsin besökt.

Ha fina kvällen gott folk.

Kommentarer
Postat av: mezzie

åååhh liljekonvaljen får min att tänka "hem2 till ön och min farmor som tyvärr i mars lämnade oss för den eviga vilan.....



Men andra ord måååste ikea besökas och det snarast!

Bamse kramar till dej <3

2010-05-24 @ 22:37:08
Postat av: mia

mezzie: Kramar tebaks

2010-05-25 @ 14:14:09
Postat av: Åsa

jag älskar också liljekonvalj! Både blommorna och doften...

2010-05-25 @ 21:00:31
URL: http://secondtime.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0