3-4 dagar

Sedan sist då? Här har vi firat nationaldagen med pompa och ståt, flaggan hissades på gården (någon duktig granne sköter det). Frukost och sedan hängde vi i parken hela dagen, gick till skogen och åt därefter en mumsig svärdfisk & jordgubbar.

Vi i vår familj har inga speciella traditioner på nationaldagen, lite synd. Har ni det?

I måndags var det avslutning på sonens lekis, både roligt och vemodigt på samma gång. Lekiskompisen med samma namn som min son råkade ramla på tårtan så det bara blev mos, han blev olycklig, hans mamma likaså men tårtan smakade lika gott i alla fall. Ett fint avslut på en tid som utveckats så fint. Nu sommarlov, därefter 6-års.

Igår röjde sonen i lekparken hela dagen. Idag har vi inga stora vida planer, men ikväll blir det lilla kursen. Jag har äntligen tagit tummen... Det ska börjas med körkortet, jag vet sjukt sent men nu ska jag sätta igång i alla fall, vi får se hur det går och hur lång tid detta kommer att ta.

Ha det gott så där ute.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Vilken nationaldagsmat, såg ju jättegott ut!

Och den där tårtan, det var ju ändå en värdslig sak. För det är ju säker mågot som alla barnen kommer ihåg och kan ha som kul minne av lekistiden! =)

Fint kort, det med rosen!

Lycka till med körkortet!! (Passande förresten med mercedes-reklamen under ditt inlägg)



Kram o ha en fin dag!

2010-06-09 @ 10:23:59
URL: http://secondtime.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

ofattbart att den lillemannen blivit så stor och ska börja sexårs, helt otroligt vad tiden går. Men så härligt att du ska börja med körkortet, det klarar du galant. Lycka till!! Stora kramen

2010-06-09 @ 22:31:29
URL: http://mammaamu.blogg.se/
Postat av: Milla

Åh, lycka till med körkortet! Det är mycket att hålla ordning på men du klarar det - och det är aldrig för sent. Min farmor var över 60 när hon tog körkort!

2010-06-10 @ 09:57:45
URL: http://millaflower.blogspot.com
Postat av: mia

Åsa: Ja det var verkligen smaskens, har aldrig ätit svärdfisk förut och jag kan verkligen rekomemndera den firren. Tack för lyckönskningarna, verkar behövas då jag haft enormt strul med att bara registrera ansökan.



Bettan: Tack å kram



Milla: Haha se där:)

2010-06-11 @ 11:10:01
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0