Dagens framsteg och drama


Lillen är stolt, jag och hans pappa likaså, idag har femåringen alldeles själv klarat av att göra typ 1000 kullerbyttor.
Kanske inte så speciellt tänker ni vanliga föräldrar men för oss ovanliga så är det himla märkvärdigt. Detta med kullerbyttor är något som sonen på egen hand varit intresserad av, jag har väl inte uppmuntrat detta direkt eftersom både ben och rygg är svagare pga funktionshindret. 

- Jag kan själv mamma, snälla låt mig visa dig

Och visst gick det, snyggaste kullerbyttorna, hur många som helst, kul och applåder.

Mindre kul var dagens fall från högsta gungbrädan, han tappade luften, blev chockad men inget brutet, inget blåmärke, åter igen änglavakt, det tackar vi för.

Jag längtar tills den dag sonen begriper att man måste vara rädd om sig. Oj nu kom jag ihåg att jag måste supersäkra de barnsäkra fönstren, stark i händer och armar är han och barnsäkra fönster öppnar han lätt blev vi varse igår... 

Nattinatti...


Kommentarer
Postat av: Rebeccas.se

Duktiga killen! Man kan ju inte jämföra barn, alla är duktiga på olika sätt, och alla förälder gläds åt sina barns framsteg! Skönt att det gick bra vid fallet!



Kramar

2010-07-07 @ 22:39:18
URL: http://www.rebeccas.se
Postat av: Catrin

Liten, men med stor vilja kanske? ;) Härligt att höra om kullerbyttorna!

Skönt med änglavakt. Han har säkert lärt sig (den hårda vägen) att vara lite mer försiktig på gungbrädan nästa gång.

Ha en fin dag!

Kramkram

2010-07-08 @ 08:27:12
URL: http://vardagstrall.wordpress.com/
Postat av: mia

Rebecca: Du har så rätt:)



Catrin: O ja envisare än en gammal get. Ha fina dagen du med.

2010-07-08 @ 11:58:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0