Frukostmuffins & heltäckande slöja


Alltid tidiga morgnar hemma hos oss och jag känner mig pigg trots att det blev lite sent igår hemma hos Silvers. Jag och sonen har hunnit med att baka frukostmuffins, har haft en riktig mysfrukost och i DN fastnade jag för artikeln om "rätten att täcka ansiktiet". Har funderat och läst en hel del i ämnet men är tvärsäker till mitt "nej tack till burka, niqab" eller vad beklädnaden kallas.
Jag anser att sådan utstyrsel inte hör hemma i ett modernt samhälle, finns inga förargument som kan få mig att tycka annat, tyvärr. Skulle exempelvis min eller sonens läkare, lärare eller sjukgymnast envisas med att bära denna typen av slöja skulle jag genast be om att få byta. Punkt

Nu ska jag och sonen iväg till BR och köpa utlovad vindsnurra, jag lovade honom igår och det första han sa i morse var.
-Mamma kommer du ihåg vad du lovade?

Man ska hålla det man lovar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0