Läget

Igår var det strålande sol, isande kallt men riktigt vackert. Gissa om jag blev förvånad när jag försökte få tag i en färdtjänsttaxi (jag och sonen skulle ta med både rullstol och rollator) och endast fick ett röstmeddelande:

-Pga det dåliga vädret ber vi dig om du kan att återkomma i morgon. 

Jag förstod då ingenting, försökte få tag på en vanlig taxi utan att komma fram, gav upp och promenerade till lekis istället och sonen hjälpte duktigt till att bära grejer i sin rulle. Senare greppade vi att det inte handlade om dåligt väder utan att både SL och SJ inte kan se till att få undan snön helt enkelt.

Idag ska vi visst stanna hemma igen, jag vägrar, utedag på lekis och sonen busar i snön. Vi går, det går bra och spanar på stillastående trafikkaoset i området. 
Själv har jag adopterat grannens symaskin och syr som en besatt på en klänning som jag hoppas kommer att sitta fint på bröllopsfesten om två veckor knappt. Har jag sagt att vi har toppengrannar.

Ha en fin dag och hoppas att ni inte behöver åka kommunalt idag.

 


Kommentarer
Postat av: Milla

Jag åkte bil till Kista igår i kylan och det var extra mycket bilar ute i köer, lyssnade en massa på radio om all inställd kollektivtrafik och allt kaos som blir av det.... hemma i mindre staden blir det förstås inte samma kaos som i storstan, men man funderar extra på vad man MÅSTE ge sig ut på. Idag jobbar jag hemma vid min dator och slipper ut som tur är... Hoppas allt funkar bra idag för er!

2010-02-23 @ 10:48:24
URL: http://millaflower.blogspot.com
Postat av: Catrin

Suck! Förstår inte att det är ett så stort bekymmer, men men...



Fick min Nivea creme med posten igår och den fick en plats i handväskan direkt. Kanon! :)

Kramkram

2010-02-23 @ 11:34:06
URL: http://vardagstrall.wordpress.com/
Postat av: sweetmama

Tack snälla för Nivea burken !!!!

Passar perfekt till min vintertirra hy.

Snö kaos och stillastående har det varit här också. Dottern har varit hemma från skolan som haft stängt nu i två dagar pga snöväder och att flera elever har svårt att ta sig dit.

2010-02-23 @ 17:54:33
URL: http://sweetmama.blogg.se/
Postat av: Lärarinnan

Heeeej!

Såg tyget tillsammans med The Shoes på bilden nedan - tänk den kombon tillsammans med röda läppar! Det blir lite Dita von Teese över det hela...



Jag har YSL-produkten till dig - med pengar tillbaka!

2010-02-23 @ 18:17:45
Postat av: StjärnanTärnan

Ja stockholms lokaltrafik är ett skämt! Mindre roligt att bo ute i förorten såna här dagar =).



Tusen tack för Nivea-burken. Det är toppen!

Kram

2010-02-23 @ 18:34:53
Postat av: mia

milla: Jo allt funkade bra tills jag fick för mig att bege mig ut i helt frivilligt in till stan, gick OK ändå för egen del men det är lite läskigt med alla folkmassor faktiskt.



Catrin: Kul att den kom fram så snabbt.



sweetmama: Tacka inte mig, tacka NIVEA:) Hoppas att detta kaos mattar ned nu



Lärarinnan: Haha vad du är gullig å kul att du också får tanken om att röda läppar vore toppen. Är på läppstiftsjakt som sagt men hittade inget med rätt nyans på MAC idag: Vi måste ses hur som haver, vad görs i helgen?



stjärnan Tärnan: Kan bara tänka mig hur drygt det är för dig att åka nu. Kramis, ses snart hoppas jag.

2010-02-23 @ 22:56:11
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0