Fortsättning...


Gårdagskvällen på Kungliga Operan var riktigt trevlig, bubblande dryck i Guldfoajén, en rundtur i några av de 1000 rum i byggnaden, fick bland annat titta in i mask/perukavdelningen och skrädderiet. Eftersom jag själv är utbildad och tidigare arbetat som skräddare tyckte jag att det var fantastiskt roligt att få se allt detta, vilket arbete det ligger bakom alla kostymer, skrädderi i dess vackraste form.

Efteråt såg vi Operaföreställningen "Così fan tutte", mer bilder och mer info kommer Hannah att bjuda på framöver. Själv tycker jag att det är bra att Operan satsar på att få fler unga besökare till föreställningarna, alla studenter och barn/ungdomar t om 26 år kan köpa biljetter för halva priset på tredje raden som är en helt OK sittplats.

Jag är en novis vad gäller opera och detta var mitt första besök, ett tips för andra nybörjare är att kontakta Operans personal och be dem föreslå en föreställning som passar.

Bild: Guldfoajén, balkongen, Hannah och jag.


Kommentarer
Postat av: Lärarinnan

Jag såg modern ballet - Christe, Matthew, Ek - på Operan för ett par veckor sedan. Det bästa jag någonsin sett, så himla bra!

2009-10-01 @ 16:40:51
Postat av: mia

Lärarinnan: Tackar för tipset, länge sedan vi sågs nu, du får fixa en blogg så jag också kan hänga med vad du har för dig.

2009-10-02 @ 09:45:16
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/
Postat av: Lärarinnan

Hm... vad i fridens namn skulle jag skriva om då?!

2009-10-02 @ 18:16:33
Postat av: HannahSthlm/Johanna T

Hoppas du fick bilderna jag postade!;)

Vad trevligt vi hade(jag har sagt det förr va?):P



P&K

2009-10-03 @ 21:47:32
URL: http://www.hannahsthlm.se
Postat av: mia

Lärarinnan: Vad som helst som intresserar dig så klart, du är så bra, vore roligt tycker jag.



HannahSthlm/Johanna T: HAr jag säkert, har inte spanat i min mail, ska kika senare idag, kram.

2009-10-05 @ 14:29:39
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0