Vem är jag

Långa versionen: Ja vem är jag egentligen som bloggar på här? Har fått ett par mail till bloggmailen som fått mig att tänka att det nog är dags att klargöra små ting för alla er nyfikna. Först och främst så vill jag meddela att jag inte är någon bortskämd hemmafru som desperat strör pengar omkring mig och försöker shoppa mig till lycka.

Jag är utbildad socionom (har även en skräddarutbildning sedan tidigare) men är anhörigvårdare till min makalösa och underbara son så länge hans funktionshinder kräver det. Livet blev inte riktigt som jag hade planerat men jag är alldeles utomordentligt nöjd ändå. Glad över livet, kärleken och lycklig över att jag lärt mig att ta vara på och uppskatta varje dag.

Det finns alltid dem som har det värre men jag gräver inte ned mig i andras olyckor, jag kan dock förfäras över dem som egentligen har allt men lyckas med att vara missnöjda och olyckliga i alla fall. Vi har alla ansvar över våra egna liv och vi kan alla välja hur vi vill vara mot andra.
Jag väljer att inte vara ett offer, ibland måste jag strida de tuffaste strider, ibland vinner jag, ibland förlorar jag.  Jag väljer lyckan, anser att allt är möjligt och går det inte kan man alltid göra på ett annorlunda sätt. Jag bloggar om mitt vardagsliv, om matlagning, om mina favoritmärken, om kläder, skor och inredning och ibland om precis ingenting. Jag bloggar för att det glädjer mig och har ingen intention om att detta skall inbringa mig någon inkomst. Jag håller på så länge jag har lust. Några av mina närmaste vänner känner till denna blogg och några nya underbara vänner har jag fått bara genom att blogga.
Så tack ni rara läsare för att ni kikar in och lämnar avtryck, det är så många gånger som just ni har gjort min dag.

Och jo jag blir lite lyckligare av att då och då trippa omkring i ett par Louboutins eller Gucci. När livet inte är perfekt så är det bara så nice att kunna gå omkring i den perfekta skon för en stund.

Den korta:
Gift (firar 10 år i sommar), skräddare, socionom, anhörigvårdare, bloggar helt onischat om upp och nedgångar, om sådant som jag gillar- allt från mode, skor, smink, mat, foto, inredning. Jag är lycklig, jag blir ofta arg på den vård sonen får när han blir sjuk (tack och lov att det nu sker så sällan), jag blir frustrerad på människor som inte kan uppskatta livet och det de har. Jag är ödmjuk men vass på en och samma gång.
Jaja nu får det räcka...

Och Carpe Diem för f*n:)


Kommentarer
Postat av: Linda

Hejsan inne och snokar lite och passar på att önska dig en härlig lördag på samma gång //Linda

2009-01-17 @ 14:27:31
URL: http://www.blogg.mustica.se
Postat av: mia

Linda: Snoka på:) Ha en nice lördag du med.

2009-01-17 @ 15:07:38
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/
Postat av: sweetmama

Tack

Jag har inte frågat men det där var en jättebra presentation av dig själv.

Nu vet jag vem du är

och Du...

Fortsätt vara så, du verkar vara en "härlig prick"!!!

Kram karm

2009-01-17 @ 16:06:01
URL: http://sweetmama.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Läser det du skrivit och jag vet precis vad du menar. Hoppas du får en härlig lördagkväll. Jag städar och donar lite här hemma, fast klockan är mkt. Har ju varit borta i två veckor och dammråttorna tror de har flyttat in, men ack nej! Inte om jag får bestämma. Kram på dig, min goa väninna

2009-01-17 @ 23:10:45
URL: http://mammaamu.blogg.se/
Postat av: mia

sweetmama: Haha tja det är nog lite sent att försöka ändra stil, ha det toppen och kul att du kikade in:)



Elisabeth: Stora bamsekramen.

2009-01-18 @ 13:10:41
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/
Postat av: Ms D

Med andra ord: Du är en Dam med en och en halv fot på jorden, med gott om sunt förnuft och livserfarenhet, ett utseende som heter "snygg" och en tillvaro som heter "jag gillar".



Så som de flesta vill vara :)



Sträck på dig tjejen :)

2009-01-18 @ 16:13:17
URL: http://msdiamant.blogspot.com
Postat av: Nettan

Vilken härlig inställning du har:)..ibland tror jag att man blir mer medveten om hur bra man ändå har det när man har gått igenom något jobbigt..att livet kan vara superbra även att det inte blev som man hade tänkt sig..

2009-01-19 @ 11:13:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0