Lite om det där med ålder

Jag och min underbara väninna har haft en hel del samtal den senaste tiden om ålder, om små rynkor som helt plötsligt dykt upp och om sådant som inte sitter riktigt som det gjorde som förr längre. Vi köper lite Boots nr 7 och andra produkter i förhoppning om att det i alla fall kanske kan hjälpa en liten aning, vi deppar väl inte ihjäl oss för det faktum att även vi blivit äldre, men gnäller lite, jo det gör vi nog. Men idag hade jag en dialog med en kassapersonal som garanterat lyfte mig mer än vad en botoxkur skulle göra.

-Har du leg?
-Njae nästan inte, det är trasigt.
-Men vadå, tror du att du är pensionär eller?
-Ja nästan faktiskt.
Jag visar mitt leg, ett gammalt pass vars viktigaste del är helt löst och hon fortsätter.
-Eeee, jaha, ursäkta men du det är faktiskt inte så himla lätt att se din ålder.
-Du, inget att be om ursäkt för, du har gjort min dag, tackar.

Ha goaste kvällen där ute...


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

men gud så underbart!!! kan inte bli bättre:)

2009-01-03 @ 23:26:55
URL: http://mammaamu.blogg.se/
Postat av: Lärarinnan

Vilka underbara människor det finns ute i världen!



Visst gnäller jag över ålderstecknen, samtidigt som jag kan tycka att det inte är så himla illa ändå. Vissa dagar. Andra dagar skulle jag lätt lägga mig under kniven om jag bara hade råd...



Ikväll har vi besökt kära moster och alltså fanns folk där mellan 3 och 57 år. Min tatuering gick inte obemärkt förbi, de äldre festdeltagarna ojade sig och tyckte jag var alldeles för gammal för sådant trams eller att det var rent ut sagt illa att förstöra sin kropp på det viset jag gjort. Det känns ju sådär får jag säga. Men snart 30-års-kusinerna tycker det var snyggt. Vad säger det om folks föreställningar?



Tack för senast måste jag också säga, vi gick till sängs senast som vanligt och din fina ring blev kvar här, bara så du vet. Kram, bästa du!

2009-01-03 @ 23:47:50
Postat av: Åsa.S

Det hör ju till att man skall gnälla över sin ålder liksom... =)



Ha en fin dag!

2009-01-04 @ 11:39:23
URL: http://glansigyta.blogg.se/
Postat av: Peter Olofsson

Tur du har som får visa leg har aldrig hänt mig inte ens körkortet på 44 år, föddes väl med ett utseende som en medelålders man, inget att göra åt, glad i alla fall. God fortsättning som det så vackert heter mvh från Peter Olofsson.

2009-01-04 @ 15:03:05
URL: http://www.jernsaxen.blogspot.com
Postat av: Anonym

Tur du har som får visa leg har aldrig hänt mig inte ens körkortet på 44 år, föddes väl med ett utseende som en medelålders man, inget att göra åt, glad i alla fall. God fortsättning som det så vackert heter mvh från Peter Olofsson.

2009-01-04 @ 15:03:20
Postat av: peter olofsson

Tur du har som får visa leg har aldrig hänt mig inte ens körkortet på 44 år, föddes väl med ett utseende som en medelålders man, inget att göra åt, glad i alla fall. God fortsättning som det så vackert heter mvh från Peter Olofsson.

2009-01-04 @ 15:04:39
URL: http://www.oumberligating.blogspot.com
Postat av: Anna

Sug i dig! ;-P

2009-01-04 @ 19:43:10
URL: http://annalexing.blogg.se/
Postat av: mia

Elisabeth: Haha ja det var rätt så kul för mig:)



Lärarinnan: Lite får man gnälla, vad gäller din tattoo så är den superdupersnygg och att släkten förfasar sig en aning hör nog till, min skulle också oja aig blå, tror faktiskt inte någon i släkten på mors sida har gaddat sig, lillebror däremot har slagit till. Ha det bäst din lilla partyprinsessa.



Åsa.S: Ja visst gör det, ha det gott du med.



peter olofsson: Klart att du ska vara glad ändå,anl till att jag blev extra nöjd var just för att jag haft släng av åldersnoja någon dag innan.



Anna: haha ja och det gjorde jag så pass att jag var tvungen att bloggskryta en aning, ha det gott:))

2009-01-04 @ 23:52:55
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0