Kär i bär


Man skulle kunna tro att jag är kär i bär, bär är förvisso gott men just nu är det trångt i frysen och det är bär av alla de sorter som tar alla plats där.
Igår hade vi en efterlängtad middagsgäst och jag smög ned mina bär i både huvudrätt och efterrätt. Vinbär & hallonpajen med marängtäcke blev riktigt lyckad och huvudrätten smakade mycket. Denna helg har varit en riktig ätarhelg, till veckan tar vi det lite lugnare på den fronten, nog om mat nu...

Nu är det strax dax för IKEA, jo det går faktiskt att bli lite trött på det varuhuset, jag tänker hålla mig undan därifrån ett bra tag efter detta besök.

Bild: Gårdagens middag, tomat & olivfylld fläskfilé, ungsstekt potatis, små färska chorizo, friterad rotselleri och sötsur sås gjord på vin och krusbärsmarmelad.

Som vanligt ha det riktigt godisgott.

Kommentarer
Postat av: Anna

Bär är gott & nyttigt,

jag slängde i mig en halv blåbärspaj i fredags,

och det var suuuupergott ;-P

2009-01-18 @ 18:00:12
URL: http://annalexing.blogg.se/
Postat av: sweetmama

Är det sant kan man bli trött på Ikea !?

Inte jag åker nog dit alldeles för sällan ;o)

och tur är väl det.

Kram

2009-01-18 @ 20:19:35
URL: http://sweetmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0