Jag fortsätter dela med mig av mina "inredningstips"


Å vi fixar och trixar här hemma med tiden för kvällsnattning av son som enda hinder. Men vi hann precis få upp en ny innerdörr in till sonens rum innan han somnade för kvällen. Dörrarna som JM "bjudit" på är rena luftdörrarna och allt man tänker hörs ut till övriga bostaden, nu hoppas vi att vi kommer att höra varandra lite mindre.

Tidigare har vi fixat ett TV-skåp till sonen, Tv:n gick ej att fästa på den vägg jag ville eftersom det hänger en skjutdörr in till gossens toalett där. Jag ritade en bild på hur vi skulle kunna lösa detta och maken kom på att gamla trogna IKEA-bokhyllan Billy nog skulle kunna fungera istället för ett enormt hemmabyggprojekt.
Det fungerade utmärkt med Billy och jag är helnöjd. Funderar även på att måla eller klistra på en griffeltavla på dörrarna så att sonen kan rita och skriva på dem.

Vi skruvade fast en efaskiva på insidan av skåpet och fäste TV:ns väggfäste i den. Skåpet sitter fast ordentligt längst upp i väggen så ingen risk att skåpet tippar.

Å annars ha goa kvällen där ute:)

Kommentarer
Postat av: biibii

Det blev ju skitbra det där!

2009-02-18 @ 22:19:02
URL: http://bumblebeezz.blogg.se/
Postat av: StärnanTärnan

Det där blev superbra. Hoppas verkligen nya dörren är bättre än den gamla!

Kram

2009-02-19 @ 08:00:23
Postat av: Petra

Snyggt :-)praktiskt med dörrar!

2009-02-24 @ 22:38:29
URL: http://mammansprinsessor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0