Julefrid runt granen?

En fd arbetskompis berättade för länge sedan inför stundande jul att hon minsann hade två granar inomhus för att slippa bråka på barnen när den skulle kläs. Den ena granen fick barnen med egengjorda pynt och plastkulor klä helt själva och den andra klädde mor i huset på egen hand och barnen fick inte röra.

Hysteriskt tyckte jag då.
Igår bråkade jag och sonen, jag vaktade mina kulor, försökte muta med dem i plast, försökte förklara att man inte når till toppen när man är fem år, att alla kulor inte ska vara på samma gren och så vidare. Ingen fridfull stund direkt, mer drama än julemys.

Så här tyckte lillen att granen skulle se ut, alla kulor på samma gren så klart.

Så här blev det när lillen gått och lagt sig, kanske inte så dumt med två granar ändå.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag hade alltid en egen gran på mitt rum när jag var liten... fast jag minns att det inte var så populärt när jag på annandagen, för tredje gången, "designat om den igen". Barr överallt! =)

2009-12-15 @ 16:14:51
URL: http://secondtime.blogg.se/
Postat av: Lärarinnan

Ha ha haaaa! Ingen dum idé alls.

2009-12-15 @ 18:35:06
Postat av: mia

Åsa: Han har faktist en minigran (fusk) men den räknas inte för den har så små kulor.



Lärarinnan: Faktiskt inte men jag vet inte riktigt var den skulle få plats, blir liksom inte riktigt OK med två bredvid varandra:)

2009-12-15 @ 19:23:23
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/
Postat av: sweetmama

Ha ha det där känner jag igen. Själv vill jag ha min gran i färger som stämmer ihop. Då kan det bli problem med allt pyssel som tas hem från förskola och fritids ;o)

Men nu är som tur är mina barn stora och tycker som jag

2009-12-15 @ 21:06:01
URL: http://sweetmama.blogg.se/
Postat av: Bim HD

Ha... det där känner jag igen ;) En gran på övervåningen som de klädde - de hade sina rum där... och den nere klädde de vuxna... nja, lite fick de tycka, men bara lite ;) Så, det är inte så dumt det där, hihihi...

Tror nog att det blir gran klädd på julafton iår - Millas Mirakel tar nog död på den annars, hrm... eftersom Leo Tass och Jiellat nästan brukar lyckas med det tidigare, så... paket blir det nog direkt inga, men gran med tomte under ska man väl ha ändå?

Må så grankott...

eller, jag har fått ett paket som ska ligga där :) Änglar finns på Facebook - helt okänd(?) köpte julklapp till mig, hihihi... otroligt!!!

2009-12-15 @ 22:37:41
URL: http://sjoebacka.se/wordpress

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0