God fortsättning


Så där nu och här bjuder jag på delar från året som gått...
Januari 2009
Nyinflyttade, nyårsfest hemma med bästa vännerna, inredningplaner och hemmafix hela månaden.
Februari 2009

Hemmafixandet fortsätter blandat med pulkåkning, brudklänningssömnad, örnspaning mm.
Mars 2009
Shoppingmånad, mor på besök, bråk med "späckhuggarna" och livet som bara rullar på.
April 2009

Jag blev ett år äldre, våren och värmen kom till huvudstaden, sena kvällar, klackarna på, dejt på Gondolen, påsk och valborg-
Maj 2009


Varmt, stadspromenader, min mor fyllde 60, kryssning, travfest, plantering på balkongen och äntligen kändes lila helt rätt igen.
Juni

Vårruset med bästa svägerskan, Norrlandstripp, lugnt i mammas stuga och party i Umeå men kallt var det. Vännernas Bröllopsfest, mingelfest, omsömnad av min egen brudklänning, tonårs hang-up på Twilight serien, en fantastisk rolig midsommar hos bästa vännerna.
Juli 2009

Vi firade 10 år som gifta med en fest tillsammans med nära och kära, barndomsvännen gifte sig och jag var där (i Norrmjöle) så klart, vännerna från USA kom på besök, skor, räkor och aioli, lycklig, semester, Norrland igen, 60-årskalas.
Augusti 2009

Semester, tillbaka i huvudstaden, vänner på besök, klippte håret kort, tur till GBG, Madonna, mys med väninnan Lärarinnan, semester slut, vardag, matfestival, mera Gröna Lund.
September 2009
Hösten nalkas och det märks att man börjar kura in sig, piff och fix hemma, nya gardiner, småshoppande här och var.
Oktober 2009

Viktigaste månaden - sonens födelsedag, kalas, Opera, väggordet äntligen på plats, inredningsmässa, Bloggfest, vimmel, mingel och invigning och så allt tjat om svininfluensan.
November 2009
Tulpanerna kom tillbaka, påbörjade superhemliga produktionen av väninnans brudklänning och hade knappt tid att blogga bara för att jag satt med dyra silketyget hela tiden, förmodligen den snyggaste klänningen jag gjort och detta blev nr 3 på ett år vad gäller att pyssla med brudklänningar, 2 omsömnader och en helt ny. Julpyssel, bak och presentinslagning.
December 2009
Ja men ni vet ju, uppladdning inför jul, mer pyssel, bak och matlagning, bästa julen på länge, full fart, goaste släktingarna, bästa svägerskan på plats. Bara pyttelite efterjuldrama men det hör väl till och så nu sista dagen på året.
Det bubblar i glaset, hummern kokar på spisen, mannen duschar, sonen leker. Detta år är jag nöjd med och jag tror åter igen att nästa år kommer att bli toppen.

GOTT NYTT ÅR ALLA NI...

Kommentarer
Postat av: Anna

Gott Nytt År till dig också =)

2009-12-31 @ 17:30:05
URL: http://ionlywish.blogg.se/
Postat av: mia

Anna: Gott nytt

2010-01-01 @ 14:34:43
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/
Postat av: sweetmama

Vilken härlig summering av året !

God fortsättning

2010-01-01 @ 14:50:20
URL: http://sweetmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0