kattsnacket fortsätter


Igår letade jag upp pensionärsparet som utan att fråga i tid och otid varje dag beslutat sig för att adoptera min katt. Jag var beredd på att mötas av trubbel eftersom en granne till paret verkade högst bekymrad över att jag skulle tala med dem.
-Oj jaha är det du som äger den grå katten, snälla säg inte att det var jag som talade om att de bor där och släppte in dig (bad hon).

Inget bråk, inget alls hände annat än att de nu meddelade att de aldrig släppte in katten till sig, mat fick den utanför porten. De lovade att sluta mata den och gav mig ett foto på min egen katt, skrattade och verkade sååå nöjda.

-Vänta lite så ska ni få. (pensionären)
-Men inte behöver ni ge mig ett foto på katten, behåll det själva ni. (jag)
-Ta det ni, vi har ett helt album. (pensionären)

Och så visade pensionären sitt album, på min katt som modell, rakad, inte speciellt vacker men tydligen en alldeles speciell och märkvärdig katt.

Min katt som varit försvunnen hela dagen, som alltid kommer när jag lockar på honom dök upp ca 10 minuter efter att jag talat med pensionären. Vilket sammanträffande,
jag gissar att fortsättning följer...

Kommentarer
Postat av: Cin

Suck! Jag gapar mest av förvåning att pensionärer aldrig upphör att göra just det... ..förvåna!

Hejja dig! Det är ju din/er katt och pensionärerna ska inte lägga sig i sådan de inte har med att göra.

Hoppas du får en fin helg. Kram Cin.

2008-05-23 @ 11:38:08
URL: http://cintankar.blogspot.com/
Postat av: Nettan

Alltså, de där pensionärerna verkar inte ha alla hästarna hemma! Nu får de väl ge sig, det är ju er katt och inte deras.

Helt otroligt. Hoppas att du har en härlig fredag och att veckoslutet blir bra!

2008-05-23 @ 13:02:03
URL: http://www.reflektioner.org
Postat av: Lärarinnan

Ha ha ha ha ha ha!!!!! Men gu´ vad kul - jag döööör! Tänk gamla pensionärsparet som tar sig tid att fotografera, framkalla och sätta in fotona AV GRANNKATTEN i album. Och snacka om att katten lever dubbelliv, tänk vad han har varit med om och inte berättat ett endaste dugg.

2008-05-23 @ 18:42:07
Postat av: mia dh

Cin: Haha ja de får gärna gulla så mkt de vill med katten men inte gärna hålla den inne hos sig dagligdags.



Nettan: Näe ngt är nog inte som det ska:)



Lärarinnan: Vet du när jag berättar detta vidare är det så att jag knappt tror det själv, ett helt album?

Mmmm själv har jag bara kort på datorn, nu har jag ett framkallat iaf. Ha de:)

2008-05-23 @ 19:30:54
Postat av: Bim H-D

Suck... verkar nästan - hemska tanke - som om du får försöka hålla katten inomhus i några dagar, minst... Allt för att den ska hålla sig hemma? Hua, vad knäppt det där lät, jö - hihihi... Men, den borde inte få gå ut - eftersom den ju mer eller mindre kidnappas av pensionärerna - mindre bra... Eller går det att låsa in PENSIONÄRERNA!!! Hm, anmäla dem? Ingen idé, vet... Vad händer när ni flyttar? Katten kommer att traska dit för att få godsaker av dem? Man vet ju aldrig VAD som kan tänkas komma ut av deras agerande, suck...

Och att tom ha ett helt album med bilder av DIN katt... alltså, knäppgökar!!! Prata med kommunen om att några nog behöver ses till lite, eller mycket? Har de anhöriga som besöker dem som ni kan prata med? som då kan prata med dessa människor... Ja, jag bara undrar...

Må så grankott... ngn som helt enkelt häpnar över vissa människor, suck...

2008-05-23 @ 21:51:02
URL: http://sjoebacka.se/wordpress/index.htm

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0