nu ska grillen hem


Nu ska grillen få komma hem till oss igen. Den har varit och hälsat på våra vänner eftersom de inte äger någon grill. Vännerna är underbara men vägrar skaffa en egen grill till uteplatsen. Det ser inte estetiskt bra ut tycker de, själv tycker jag att den nästan ser vacker ut där bakom blomsterställningen. Jaja, jag gissar att vi får dra med den dit fler gånger, men nu ska den hem och hade det varit bättre väder idag hade jag grillat laxen som legat i limemarinad hela natten. Det blir nog lax i ugnen istället.

Kommentarer
Postat av: Lärarinnan

Men visst ser väl grillen trevlig ut där den står på bilden. Faktum är dock att vår uteplats redan är belamrad med diverse prylar, grillen blir överflödig. Sedan kan jag ju tala om att dagarna efter att vi grillat så gott gick det ut ett massmail (!) där samtliga med kolgrillar uppmanades att inte använda sådana på sina balkonger/uteplatser... Antar det var oss de syftade på, hm...

2008-05-17 @ 18:35:38
Postat av: Bim H-D

hm, nu hänger jag inte riktigt med...

De vill inte ha en grill själva, den stör intrycket på deras uteplats. Rätt? Men, de lånar er och där har den nu stått, eller? Hm... Men, om er duger att stå på deras uteplats... Går det då inte att inhandla en liknande till sin egen uteplats då? Eller tänker jag fel nu?

Må så grankott... ngn som undrar om det blev rätt eller fel i tankeverksamheten där... den som kanske inte fungerar, alls? ;)

2008-05-17 @ 20:17:46
URL: http://sjoebacka.se/wordpress/index.htm
Postat av: mia dh

Lärarinnan: Hahaha, jag vet, retas bara lite.



Bim H-D: Nu ska vi inte fördjupa oss så mkt i detta, jag retas en aning, de vill inte ha grill helt enkelt. Vi bjöd in oss till dem och ville grilla och tog grillen med:)

2008-05-17 @ 21:48:54
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0