luft

Här hemma är inte mycket skoj på gång, massa grejs med sonen som är risig i sina lungor, men som sagt medicinen borde börja verka snart.
På dagarna grejar jag med lilla sjuklingen och på kvällen drar jag ut på en joggingrunda. Den långa rundan har kommit att bli den korta iaf, att anmäla sig till tjejmilen var helt klart en sporre som fungerade. Det är bara att köra på så kommer jag att fixa milen med.

Nu är fokus på min lille prins, och så ventilationen. Var fjärde lägenhet skall kontrolleras denna dag, jag vill att vår ska vara en av dessa, tänker hänga på dörren och utbrista:
-Hallåååå där ventilationskontrollanten, nu räknade vi visst till fyra, välkommen in.
Ventilationen i vår lägenhet suger verkligen, värden bryr sig föga. Men om si så där ett halvår slipper vi denna eländeslägenhet och värden som så ofta slänger på luren i örat innan man ens hunnit prata klart, som suckar och stönar och menar att man ska duscha med öppen dörr för att undvika fukt i badrum.

Jaja ha det nice där ute...

Kommentarer
Postat av: Cin

Åh, sådana hyresvärdar är värdelösa. Det värsta jag varit med om var när jag ringde min första hyresvärd (jag hade precis flyttat hemifrån) och sa att tvättmaskinen inte fungerade. Svaret jag fick var att det gjorde väl inte mig något, jag tvättade väl ändå hemma hos mamma!!! suck Det tog nästan två veckor innan den fungerade igen och vad skulle man göra än att tvätta hos mamma... Så det där med att bo hos privata hyresägare kan jag inte rekommendera.

Skönt att ni i alla fall har börjat nedräkningen till flytten på allvar nu. :)

Kram Cin.

2008-05-27 @ 09:22:50
URL: http://cintankar.blogspot.com/
Postat av: Mira

Jäkla hyresvärdar!!!

Gott att höra att lillgrabben snart är mycket bättre och WOW för att du ska springa tjejmilen!!



Ha bästa dagen, sötis!



Kraaaaaam

2008-05-27 @ 12:56:05
URL: http://metrobloggen.se/husfrun
Postat av: Hanna-Sofia

Tänk vad skönt att du snart slipper bry dig om knäppvärden.

2008-05-27 @ 13:20:44
URL: http://nancyandi.blogg.se/
Postat av: mia dh

Alla: Ja det kommer att bli så skönt att slippa värdskrället.

2008-05-28 @ 08:25:06
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0