gubbar i solen


Vi har ätit gubbar i solen denna dag, sonen ville prata med gubbarna lite längre bort för att de hade en vespa. Jag ville inte surra med gubbar som tittade djupt i sina ölkassar, så vi snurrade runt i gräset istället.

I morgon är det fredag, jag har förberett en middag jag aldrig tidigare gjort men ofta blivit bjuden på i norrland, tjälknöl eller tjälknul. I kokboken står det senare, min mamma skrattar åt mig när jag säger på det viset. Ovanan att fixa denna rätt som tar många timmar resulterade i att jag nu måste ställa klockan på 5 i morgon, tur att jag har lätt för att somna om. Och smakar det skit kommer jag faktiskt att bli aningens irriterad.

Känner mig riktigt hemmafruaktig när jag pysslar med maträtter från"1400-talet", jaja. Tror att även morgondagen kommer att bli strålande,
ha det gott därute å gonatt.

Kommentarer
Postat av: Carina

Tjälknul är su supergott men usch så länga sedan

jag åt det, hemma hos mamma i Gävle för många

år sedan, kanske även jag skulle ta och testa

att tillaga en själv :-)

2008-05-09 @ 06:30:45
URL: http://skalet2001.blogg.se/
Postat av: Cin

Vilken härlig bild!!! :) Riktig sommarbild. Å sugen på gubbar blev jag också... Hihi.

Ha en underbar dag i solen idag också.

Kram Cin.

2008-05-09 @ 08:10:38
URL: http://cintankar.blogspot.com/
Postat av: Jessica

härlig bild! åh vad man blir sugen på jordgubbar nu. ha en toppendag i solen! kram.

2008-05-09 @ 11:31:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0