gårdagen


Grönt och somrigt har det blivit men igår var det riktigt kallt. Efter min och sonens långpromenad var vi iskalla trots mkt kläder.

Hungriga ankor fick bröd och fågeln på bild var så pass brödsugen att han till sonens skräckblandade förtjusning naffsade direkt från händerna.
Jag är nog inte ensam men jag älskar verkligen att gå från Hornstull, Tanto och längst efter strandpromenaden fram till parken vid Eriksdalsbadet. Där känner jag mig liksom lite hemma, förstod inte varför förrän igår.

När jag var liten och bodde i Umeå vistades jag mycket vid älven där, jag hade hund och tog många och långa promenader längs älvens strandpromenad. Så det är inte så konstigt att jag finner strandstråket mellan Tanto och Eriksdalbadet så rogivande och bekant, det påminner nämligen en hel del platsen där jag strosade förr. Jaja lite mer av allt är det ju här i Stockholm, mer blommor, fler och större träd, fler människor människor, större båtar etc, men ändå så bekant.

Kommentarer
Postat av: Zäta

Visst är det lustigt att barndomen sätter sådana spår i en, och att man inte anar dem alla gånger. Härligt att du upptäckt ett av spåren.



Kram

Zäta

2008-05-14 @ 12:00:58
URL: http://blogg.zettervall.se
Postat av: mai dh

Zäta: Ja verkligen:)

2008-05-14 @ 13:07:56
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/
Postat av: Vera

Finfina bilder!!

2008-05-14 @ 14:39:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0