ljusare blir mörkt


-Du kommer att bli olycklig om du färgar håret med den färgen.
Sade min mamma lite spökligt dramatiskt när jag visade henne vad som införskaffats i färgväg.
Jag som vanligtvis inte brukar lyssna till min mammas goda råd när de inte riktigt passar mig, hakade upp mig på det där med  att bli olycklig.

Ny färg, lite ljusare köptes i alla fall, för inte vill jag bli olycklig inte, det låter inget vidare. Själv tycker jag nog helt ärligt att det ingen större skillnad är på förpackningarna men den ena heter ljusbrun och den andra mörkbrun och det är den till höger som enligt mami skulle vara olyckans färg.
Nu tycker hon egentligen att jag aldrig skulle färga håret så jag borde inte lyssna till henne alls, för även döttrar får grå strån som de ej vill att de skall lysa på skallen mitt bland allt det mörka,
så det så...
Nu ska det färgas.

Kommentarer
Postat av: A

Med otur så blir mörkbrunt så gott som svart.... Blev det på mig första gången jag färgade med den färgen =)

2008-06-28 @ 12:17:56
URL: http://amittilivet.blogg.se/
Postat av: mia dh

A: Ja det var nog det kära mor menade.

2008-06-28 @ 13:17:49
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0