Så klart...

Samtalade med sonens sjukgymnast idag om sonens konsekventa trots gentemot mig och rullandet med sin rullstol. Du skulle se honom sade jag, han är helt vild och jag är förskräckt eftersom han konstant hotar med att rulla ut för trappor, branta backar och ut mot trafikerad väg.
Hon påminde mig om att min son aldrig någonsin haft möjligheten att "smita" iväg från oss föräldrar och att vi nu "får igen".
Självklart är det det så, bara att bita ihop helt enkelt. Idag höll vi (jag och mannen) oss i bakgrunden och den lille prinsen valde helt själv att svänga av mot en lätt sluttande ramp istället för en trappa.
Han begriper så klart och jag måste behålla lugnet, släppa taget och låta honom få känna sig fri, lillen. Älskade lilla unge, idag har vi haft en toppenfin dag.

Nu nattinatti...

Kommentarer
Postat av: Bettan

Oj vad kul att höra att lilleman har fullt upp...:) kram

2008-07-03 @ 23:36:30
Postat av: Mira

Det är svårt det där. Förälder = extremt överbeskyddande. Det faller sig ju naturligt för vår del. På gott och ont!



Kram, raring.

2008-07-04 @ 18:37:37
URL: http://metrobloggen.se/husfrun

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0