flytta tillbaka inte lika självklart...

image1196
Nyårstulpanerna börjar ha gjort sitt, helgen har varit underbar, ny vecka och då börjar allt bli som vanligt igen. Känns som vi sedan jul har haft en enda lång semester med massor av trevligt. Nu är det många tankar som snurrar, planering framåt, nya lägenheten och så har det börjat dyka upp massor med jobb i norrland.

Vi har ju länge längtat efter att flytta från Stockholm och uppåt igen men lagt det på is eftersom det varit så snålt med jobb. Vi köpte lägenheten och tänkte satsa på att bo kvar ett tag till, det kändes bra att vi bestämt oss men så när vi gjort det så börjar jobben i norr dyka upp. Så typiskt och även om jag sagt att det skulle bli precis så känner i alla fall jag mig förvirrad. Var vill jag bo? Blir det bättre att flytta tillbaka? Men lägenheten? Och alla vänner? Tror jag ska ta och skriva en för och emot lista Stockholm vs Umeå och se vem som vinner, kommer nog att bli rätt lika och det är därför som det är så svårt.  

Ha en fin söndag alla ni:)

Kommentarer
Postat av: cattis

Det är ju långt avstånd...
förstår ditt dilemma.
Jag har flyttat MÅNGA gånger...

2008-01-06 @ 16:32:17
URL: http://livetsomar.blogspot.com
Postat av: Cissi

Ja, det är ett dilemma. Man vill ju "bäst" så att säga... :)

2008-01-06 @ 16:37:33
URL: http://www.cissistankar.blogg.se
Postat av: Samira - Tråkbloggen

Det gäller väl att fundera, fundera och så fundera lite till? Enklare att säga än att göra. Du får en funderingskram så länge. :)

pssst! Jag röstar på norrland :) Bara för att jag gillar Norrland så in i bomben.

2008-01-06 @ 17:08:34
URL: http://samira.nu
Postat av: Gerda

Jag röstar på STOCKHOLM;
I ume är det folktomt ute på gatorna efter 19.00 alla dagar utan lördagar.
I ume finns inte t-bana.
I Ume måste man spela fotboll, hockey eller innebandy när man är tonåring, inte för att alla vill, men för att det inte finns några alternativ..
I Ume hänger man inte på café utan på sporthallen..
I Ume finns inte NK, inte götgatsbacken, inte vinterviken, skansen, Monteliusvägen, österlånggatan, lyran, gondolen, fjällgatan, mosebacke, J, millesgården, Waldemarsudde, Rosendalsträdgårdar, cosmonova, moderna,blås & Knåda, Riches lilla bar, Restarurang SUD, Holmqvists, och slutligen IKEA..
OCH FRAMFÖRALLT: I Ume går det inte att vara anonym..

Bara för att nämna några anledningar. Ha en toppenkväll!

Stockholm - Ume 1-0 /allt enligt Gerda!

2008-01-06 @ 18:19:53
URL: http://gerdas.blogg.se
Postat av: mia dh

cattis: Har bara flyttat en gång, från umeå till sthlm när jag var 19 år.

Cissi: Exakt:)

Samira: Tackar:)

Gerda: Hahaha underbart, helt klart påverkbar, Stockholm är ljuvligt:)

2008-01-07 @ 08:35:45
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0