tisdagstema - last

image1301
- Måste du verkligen spara den här tygbiten? (Maken)
- Det där är ingen tygbit, det är min vårjacka, självklart går den inte att kasta! (Jag)

Jag har laster som de flesta, choklad, lakrits och annat som smakar mer. En annan last jag har är tyger, tyger i lager, tyger i lådor och tyger både här och där. Har så många, några köpta detta år och några till och med införskaffade för nästan 20 år sedan, något inhandlades på bröllopsresan, blev en kjol fast hälften blev kvar och det går ju inte att slänga. Kan inte göra mig av med dem och köper allt för ofta mer och mer. Jag vet precis vad det ska bli, på bilden ser ni den orange shoppingbagen i perfekta storleken, en skräddarsydd vårjacka, en kjol i Burberrystil, vårjacka nummer två med fodret till huvan på toppen.
Men så var det ju det där med att rita mönstret, bråka med symaskinen och verkligen ta mig tid att starta projektet.

Detta var mitt bidrag till veckans tisdagstema som är last, vad är din?

Kommentarer
Postat av: johanna

jag har samma laster... tyger i mängder... tänkte göra en trasmatta av några tyger...

2008-02-26 @ 09:25:56
URL: http://jojos-tisdagsbilder.blogspot.com
Postat av: Mira

Vilken underbar last!! Som min svärmor! Önskar jag också kunde sy...

Ha bästa dagen!!!
Kraaaaaaaaaaaaaaaaaam

2008-02-26 @ 10:45:50
URL: http://husfrun.blogg.se
Postat av: Gerda

Böcker!! Läser en hel del..men det samlas alltid mängder som jag aldrig hunnit läsa...!!

Men jag ska..sen..någongång..när jag får tid...:D

Vad skoj att sy!! Jag önskar jag kunde ..lite bättre!!

2008-02-26 @ 15:18:59
URL: http://gerdas.blogg.se
Postat av: Mia

Ja, kära nån, där känner jag igen mig... alldeles för mycket tyger... Det ingår liksom i min last, mycket gör det... shopping! Man har verkligen en plan för allt man köper, så blir det inte så mycket av det. Undra hur många meter tyg jag har liggande? Jag vågar inte räkna efter... Garn var min last ett tag, men den sålde jag av så småningom... garn för 20 000 sålde jag på tradera, som jag själv köpt in genom åren och inte hunnit/orkat....göra något åt...

2008-02-26 @ 16:51:32
URL: http://winyan.bloggagratis.se
Postat av: Gabi

Tyger... Jag har avgiftat mig från den lasten.. Min mamma samlade på tyger. Jag blv likadan. Men när mamma dog, och jag började rota runt i hennes och min tyger, så gick det plötsligt över.. Jag har en del kvar, men bara sånt som jag faktiskt har en ordntlig plan för..
Men jag har många ätbara laster &
dessutom så har jag en scrapbooklast. Jag bunkrar när jag hittar bra prisr på papper, stämplar osv..
Jag tror iallafall att summan av lasterna är konstant..
Ha det gott!

2008-02-26 @ 16:53:01
Postat av: Modesty Mia

Det var en kreativ last!:) Vad härligt med massa tyger. Jag har inte så många än men det blir mer och mer som samlas i lådorna... Önskar bara jag hade mer tid att fixa med dem. (gärna mer sykunskap också)
Annars är en stor last för mig att köpa (och spara) glassiga tidningar. En vacker dag tänkte jag sätta mig och gå igenom en del av dem och klippa ut bilder och sen slänga tidningarna. Har inte hamnat där än...:)

2008-02-26 @ 17:56:39
URL: http://modestymia.blogg.se
Postat av: cattis

Vilken skön last :-)

Är du duktig med symaskinen när du väl sätter igång?

Kram
Cattis

2008-02-26 @ 21:09:43
URL: http://livetsomar.blogspot.com
Postat av: Sandra

Så härligt att kunna välja och vraka bland vackra tyger. Själv kan jag inte sy, till och med min sylärare blev förvånad när den tredje symaskinsnålen gick sönder på 10 minuter :) Kram Sandra

2008-02-26 @ 21:52:04
URL: http://tjohalia.blogg.se
Postat av: Mia dh

Johanna: Kul, mattor kan inte jag göra:)

Mira: Hehe ha det bäst du med, kram.

Gerda: Ibland är det skoj, rätt så sällan faktiskt men det är kul att kunna:)

Mia: Oj det var en hel del garn du:)

Gabi: det värsta är att jag har en plan för alla, ibland ändras planen men en plan finns där:) En annan femma när jag sätter dem i verket:)

Modesty Mia: Jo visst men inte så kreativt kanske när de bara ligger i stora lådan:)

cattis: Är utbildad damskräddare, fixar nog det mesta såsom brudklänningar, kappor, dräkter mm. Har tidigare sytt upp kläder både till kändisar och alldeles okända så jag skulle ljuga om jag försöker vara blygsam. Jag är vass på både design, mönsterkonstruktion och sömnad. Idag syr jag dock sällan och enbart för egen del. Kram.

Sandra: Jag var inte vidare sams med syläraren i skolan jag heller.

2008-02-27 @ 03:08:22
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se
Postat av: lotta

Största lasten är nog alldeles för dyra skor och väskor, på en stark andraplats kommer nog choklad och glass från Ben & jerry.
Men ditt tyg sparande vet jag inte om jag skulle kalla en last, det blir ju kläder till familjen och sådanna behöver man ju alltid.

2008-02-27 @ 09:27:45
Postat av: emma

En ganska bra-att-ha last ändå :) Kanske tar lite plats bara!

2008-02-27 @ 18:27:16
URL: http://rubyblue.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0