Kattrapport och mormor på väg

Mannen vill inte tala, se eller ens prata om katten. Jag som redan har glömt missödet från i förrgår är så nöjd över Klovis turer utomhus. Tre turer, två korta och en längre hans med under gårdagen, han hittade tillbaka varje gång och kommer som vanligt när jag lockar på honom med nycklarna, han verkar rätt nöjd nu det lilla monstret.

Idag kommer min mamma med flyget från norr, hon är efterlängtad av alla, vet faktiskt inte vem som längtar mest. Sonen vill leka, krama och baka med mormor. Jag kommer att hinna packa upp effektivt ur flyttlådorna medans hon roar 4-åringen. Jag gissar även att hon kommer att bli helt vild av att se grannarnas julpyntshets och kommer att ta en djupdykning i julpyntslådorna för att komma in i stämningen.
Tänk att det snart är jul...

Kommentarer
Postat av: Zäta

En moder flyger in från norr.

Maken säger knorr, knorr, knorr

men inte över svärmors flyg

utan kattens rackartyg.



Snart är julefriden här.

Barn och mormor granen klär.

Hemmafrun hon flyttar klart,

utnyttjar snickarhjälpen smart.



En riktigt God Jul önskar jag.

Frid och glädje natt och dag.

Ha det gôtt i nya stugan

allesammans, men särskilt frugan.



Det här var bara lite övning inför kommande grötrim, men jag vill verkligen önska dej en god jul.

2008-12-17 @ 11:42:40
URL: http://blogg.zettervall.se
Postat av: Mira

Tur att det löst sig med monstret!! ;)



Och sååå mysigt att lilla mor är på ingång. Bästa dagen till bästa Mia.



Kramkram

2008-12-17 @ 13:37:48
URL: http://mirizen.blogg.se/
Postat av: Alixandra

Hahaha...det är något visst med mammor. Min mamma var oxå här och pyntade. Men vi drack glögg och det var mysigt. Kan tänka mig att jag själv blir en "sån" mamma till mina söner. Deras flickvänner kommer hata mig...... :) Ha en bra kväll!!!

2008-12-18 @ 20:11:32
URL: http://lundahlracing.blogg.se/
Postat av: Pia

Hej!!



Passar på att lämna en liten hälsning här, på första bästa ställe som man kan skriva på :)



Hamnade här genom en googlesökning på "hemmafrublogg" och ser att du tillhör dessa få som "får till det" i sin blogg. Hit kommer jag att komma fler gånger, skriver upp adressen...



Mvh PMM

2008-12-18 @ 20:49:03
URL: http://kattguld.nu
Postat av: Anonym

Zäta: Men du så gulligt, öppnade datorn först idag och fick ett helt rim till mig. Tack:)



Mira: Mjau faktiskt så har det blivit värre, det går bra ute men inte inné, katten kommer dessvärre att måsta bege sig till katthimlen till min stora sorg.



Alixandra: Mammor är bra:) Ha en fin jul med mamsen:)



Pia: Kul, ska kika in hos dig med:)

2008-12-19 @ 07:09:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0