skitig köttfärs kanske smakar smaskens

I gårdagens DN läste jag om att ICA återkallat 16 ton köttfärs som inte höll kvalitetskraven. "Djuren kan ha varit smutsiga vid slakt" och trots att ICA kallat tillbaka färsen så menade de att det inte är någon fara för konsumenten att äta produkten och att det bara gäller inpackad färs med utgångsdatumet den 8/4.

I förrgår storhandlade mannen, bland annat en jätteförpackning köttfärs från ICA, med utgångsdatumet 2008-04-08.
Toppen tycker jag och känner jag mig verkligen sugen på att mumsa köttfärssås och annat läckert tillagat på kass nötfärs där djuren varit skitiga vid slakt.
Yummieeee...

Annars är allt toppen, igår retade jag mig lite på färsproblemet, idag struntar jag i det. Idag är det sista dagen som "35-åringen" och då vill jag bry mig om annat än malt kött.
 Idag ska jag bara ha det bra.

Kommentarer
Postat av: Cicci

Tur att jag inte äter köttfärs! =)

2008-04-07 @ 07:24:00
URL: http://hilmashimmel.blogg.se
Postat av: cattis

Godmorgon Mia!

Nä, tänk vad vi stoppar i oss mycket som vi inte vet om ;-)

Kanske bäst att låta det vara så *hihi*

Såg att delar av familjen varit på Skansen. Skulle gärna vilja göra ett besök där någon solig dag. Men jag gissar att man inte kan ta med sig lilla hunden, så det får väl bli änderna vid Årstaviken i stället :)

Hoppas ni får en bra start på veckan
Kram
Cattis

2008-04-07 @ 08:16:07
URL: http://livetsomar.blogspot.com
Postat av: mia dh

Cicci: Önskar att jag själv vore vegetrian men jag skulle sakna köttätandet för mkt. Ha det gott

cattis: Ja det är bara att tugga på och stänga av allt runt i kring. Ha det toppen.

2008-04-07 @ 09:46:57
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0