vi kallar det inte fredagsmys, gör ni?

Det blev ingen kvällssolning igår men däremot en springtur i regnet och jag blir fortfarande förvånad över att jag klarar av att springa i 40 minuter utan att svimma av.
Men idag är det fredag och jag hoppas att vi får en fin dag, inga större planer och ikväll gissar jag att vi gör som de flesta andra med kids hemma, myser, tänder några ljus och äter något gott. Många kallar det fredagsmys men där går min gräns, tycker det låter så mesigt. Kanske ännu nördigare att haka upp sig på ord men det är så typiskt mig, jag myser gärna men vägrar kalla det för fredagsmys och skulle maken börja använda sig av det ordet skulle jag titta på honom som en fågelholk och undra vad som gått på tok.

Ha en mysig morgon alla ni

Kommentarer
Postat av: Helena

Hos oss har vi myskväll. Den kan infalla både fredagar och lördagar och andra dagar.
Ha en riktigt skön dag!

2007-09-21 @ 08:26:03
URL: http://omhelenaochlitetill.blogg.se
Postat av: Mira

Fredagsmys och lördgasskoj heter det hos oss!!! Vilken töntfamilj vi är!!
Ha en underbart cool fredagskväll!!! ; )

2007-09-21 @ 10:29:18
URL: http://husfrun.blogg.se
Postat av: Åsa.S

Hahahaha, jo det gör vi, kallar det fredagsmys. Min sambo (som inte har egna barn, och kom in i vår familj när barnen var 6 och 8) hade väldigt roligt åt det ordet i början. Nu planerar vi (två) tillsammans för frdagsmyset med barnen, och så slutar det med att vi två sitter ensamma kvar i soffan när ungarna glufsat i sig maten och stuckit iväg snabt som attan... Men fredagsmys, det SKA vi ha!

2007-09-21 @ 10:30:25
URL: http://glansigyta.blogg.se
Postat av: Tobias

Ha en mysig dag :D

2007-09-21 @ 10:47:47
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: Milla

Jag vet inte riktigt när detta ord uppstod men plötsligt fanns det bara där!! Vi som alltid har tagit fredagkväll med lite chips, en whisky till pappa, en Martini till mamma och läsk till barnen på fredagkvällen. Om det är värt att sätta i hela begreppet Fredagsmys vete 17singen. Jag är också lite "ordupphakare". Det är som att Fredagsmys är nåt man nickar och hummar till och alla invigda ska veta vad det innebär, de som inte vet eller inte utöver detta står utanför .....
Vad innebär att mysa förresten? Ibland är det förbaskat överskattat och rätt tråkigt :)

2007-09-21 @ 15:45:46
URL: http://millaflower.blogspot.com
Postat av: mia dh

Helena: Låter sunt, mysa vilken dag som helst:)
Mira: Ja helnördigt;) Love u...
Åsa.S: Klart ni ska:)
Tobias: Å tackar tackar, å ta det lugnt å mys på själv:)
Milla: Klockrent! (också ett ord jag avskyr eftersom en mattelärare jämt använde det men det är verkligen talande i sig). Martini låter verkligen fredag, har försökt tycka om men gillar verkligen inte Martini, martini, martini, ordet smakar gott i munnen i alla fall. Kram på dig...

2007-09-21 @ 20:58:09
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0