hoppla och så var hösten här...

image852
Så tröga vi kan vara ibland vi vuxna som oftast är beredda på det mesta. Men denna gång tog vi inte till oss en endaste signal, sonen var extra gnällig, trött och sa att han frös. Vi hajade dock inget utan begav oss på våffelkalas, promenerade hem efter att vi mumsat och väl hemma inser vi att gossen har feber och är sjuk. Att jag inte grepade detta direkt ger mig hur dåligt samvete som helst och jag känner mig verkligen urusel.

Så självklart att allt han sa stämde och så dumt att man inte lyssnar på en liten kille som är så klok. Hoppas att allt flyter på lugnt och att det går över snart. Än så länge är det ingen fara och vad var det jag sa, välkommen hösten. Jag ska i alla fall plocka fram den där boken som blivit liggandes, koka en kopp te, tända ett värmeljus och bara försöka ha det lite gott ikväll.

Ni då? hur är läget hos er?

Bild: Men det blommar ännu, i alla fall i norra Sverige

Kommentarer
Postat av: ulrika

Låter mysigt.
Själv jobbar jag ikväll..

2007-09-02 @ 20:11:27
URL: http://colorelle.blogg.se
Postat av: Helena/Bildbloggerian

Åh, vad jag önskade att jag hade kunnat ligga med en bok och myst ikväll! Själv har jag tillbringat eftermiddag och kväll med att packa, röja och städa i min lägenhet inför besök av mäklare i morgon, och det finns få saker som påverkar mig så negativt som att städa... :)
Hoppas lillkillen känner sig friskare snart!

2007-09-02 @ 22:43:45
URL: http://exponerat.blogspot.com
Postat av: Samira - Tråkbloggen

Hoppas han blir frisk från febern snart. Jag minns hur illa det var att ha feber när man var liten.
Och även om det dåliga samvetet inte försvinner så vill ja påpeka att du är säkert inte ensam om att ha råkat ut för det. Många kramar!

2007-09-03 @ 00:48:23
URL: http://samira.webblogg.se
Postat av: mia dh

ulrika: Kul att du tittade in här :)
Helena/Bildbloggerian: Lycka till med piffandet och försäljning:)
Samira: Ja vi hoppas att det ska gå bra, än så länge är det lugnt iaf.

2007-09-03 @ 08:02:23
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0