i.d. makeup


Efter att ha testat mineralfoundation från i.d. i några dagar så ställer jag mig också till skaran som höjer den till skyarna. Men det krävdes en hel del övning först eftersom jag aldrig testat foundation i pulverform tidigare. Men nu har jag fått grepp om tekniken och det absolut bästa är att det inte känns som om man har någon foundation på huden, friskt och fräscht helt enkelt.

Jag köpte inte kabukiborsten utan buffborsten istället på grund av det längre skaftet, men det är en smaksak. När man måste köpa både borste och foundation så kostar det en del men detta kit verkar prisvärt tycker jag. Färgen medium beige ska vara den vanligaste nyansen och även jag valde den.

Jag fick bra service och instruktioner för bästa teknik från försäljaren på Parelle i Kista galleria: Stick 5-6 hål i skyddstejpen (den ska sitta kvar annars kommer det för mycket) med en nål, skaka ut lagom mängd foundation i locket och jobba in pudret i borsten, applicera därefter direkt på huden som i god tid innan ska ha fuktats med ansiktslotion.

Kommentarer
Postat av: Nettan

Spännande med puderfoundation. Kanske kan även jag testa det som tycker att det känns som en klibbig mask när man använder vanlig foundation!
Kul att ni hade det bra igår på konserten!
Kram

2007-10-11 @ 18:26:16
URL: http://www.reflektioner.org
Postat av: mia dh

Nettan: Ja det finns ingen risk att du kommer att känna dig instängd i denna, kram kram.

2007-10-11 @ 19:56:34
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se
Postat av: Kristina

Har bara hört positiva saker om denna, tror jag får testa den nästa gång:) Kram

2007-10-12 @ 08:44:43
URL: http://thisis.blogg.se
Postat av: Jessica

jag köpte den också i somras och jag fullkomligt älskar den!! som sagt, man känner sig inte spacklad utan den är som en andra hud. och vetskapen om att den inte täpper till porer utan är bra för huden gör ju det hela inte sämre. ett stort + från mig också.
ha en trevlig fortsatt helg! kram.

2007-10-13 @ 16:52:31
URL: http://germanchick.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0