Föräldraansvar någon?

Idag har mina tankar kretsat kring den 16-åring som förlorade sitt liv igår, så tragiskt och obegripligt onödigt.

Mina tankar kretsar också kring frågor om föräldraansvar och att bry sig om vad barnen pysslar med om kvällar, helger och nätter. Att markera att det inte är OK att som barn festa hejdlöst är för mig självklart. När föräldrar inte klarar av att sätta gränser och skydda sina barn är det också självklart att professionella skall rycka in.

Alla vuxna både föräldrar och de som arbetar professionellt med barn och ungdomar borde åtminstone ta sig en surfstund bland småkidsens bloggar. Ta del av hur det där det skryts om spritfester ofta med foton på alla kompisar in partyaction, hur enkelt man som minderårig kommer in på krogen, hur bakis man är mm. Jag skulle i alla fall reagera om mitt eget barn kontinuerligt levererade bilder på sig själv i berusat tillstånd och med spritflaskor överallt och framförallt skulle tala om att jag inte accepterade det. 


Kommentarer
Postat av: Cin

Jag kunde inte sagt det bättre själv! Har också ägnat en hel del tid med att fundera på just föräldrarnas (och andra vuxnas) ansvar. Verkligen en tragisk historia...

2007-10-09 @ 15:49:02
URL: http://cintankar.blogspot.com/
Postat av: mia dh

Cin: Mycket.

2007-10-10 @ 08:42:18
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0